GTT levererar SD-WAN och SIP-trunkar till Greenyard för kostnadseffektiv molnstrategi

Oktober 15, 2019GTT Communications, Inc (NYSE: GTT), den ledande globala cloud networking-leverantören till multinationella kunder, meddelade idag att Greenyard (Euronext Bryssel: GREEN), en marknadsledande global leverantör av färska, frysta och tillredda frukter, grönsaker, blommor och växter, har valt GTT som leverantör av en managerad SD-WAN-tjänst till 80 platser i Europa och Nordamerika. GTT kommer också att förse Greenyards samarbetsplattform med SIP-trunkar, över 6 000 telefonnummer och global anslutning.

GTT:s SD-WAN ger ett flexibelt och säkert nätverk som kopplar samman Greenyards anställda runt om i världen med de viktiga applikationerna, som de behöver för sitt dagliga arbete. Nätverket har redundanta anslutningar till alla Greenyards kontor i en aktiv-aktiv-konfiguration för att säkerställa tillförlitligheten i nätet. GTT:s globala Tier 1 IP-baseradestamnät ger också privat och säker anslutning till ledande molntjänster för att ge den bästa applikationsprestandan.

- Greenyard har genomfört en rad viktiga steg för att konsolidera, transformera och modernisera vår ICT-infrastruktur så att vi ska kunna utnyttja viktiga applikationer i molnet, vilket är avgörande för att kunna vara konkurrenskraftiga framöver, säger Luc Verbist, group director, ICT på Greenyard. GTT:s SD-WAN, SIP-trunkar och branschledande globala nätverk utgör grunden i vår molnstrategi och i den kostnadseffektivitet den kommer att resultera i.

- Vi är glada över att utöka vår relation med Greenyard genom att lägga till SD-WAN och SIP-trunkar som en del i deras kostnadseffektiva molnmigreringsstrategi, säger Rick Calder, GTT:s VD och koncernchef. Vi ser fram emot att fortsätta stötta Greenyards ICT-transformation och hjälpa dem att koppla ihop anställda runt om i världen med viktiga applikationer i molnet.

About Greenyard
Greenyard (Euronext Brussels: GREEN) is a global market leader of fresh, frozen and prepared fruits, vegetables, flowers and plants. Counting Europe’s leading retailers amongst its customer base, Greenyard provides efficient and sustainable solutions to customers and suppliers through best-in-class products, market-leading innovation, operational excellence and outstanding service. Our vision is to make lives healthier by helping people enjoy fruits and vegetables at any moment, easily, quickly and pleasurably, whilst fostering nature. With more than 9,000 employees operating in 25 countries worldwide, Greenyard identifies its people and key customer and supplier relationships as the key assets that enable it to deliver goods and services worth approximately €4 billion per annum. www.greenyard.group