Interoute tillsätter Fredrik Strandlund som ny nordisk chef för Operations

Interoute stärker organisationen med en ny nordisk chef för Customer Operations, med lång erfarenhet från IT- och telekombranschen genom chefspositioner på Cygate och Telia.

Stockholm, 16 november 2017 – Det globala moln- och nätverksföretaget Interoute har anställt Fredrik Strandlund som Director Customer Operations med ansvar för Norden. Fredrik kommer närmast från Cygate där han var CTO och har tidigare haft ledande befattningar på bland annat Telia, Västerås Stad och Spendrups.

Fredrik kommer att ansvara för att leda Interoutes operationella verksamhet i Norden, vilket omfattar såväl drift som leverans samt ansvar för relationen med partners och kunder.

– Det känns oerhört roligt att axla rollen som nordisk chef för Customer Operations på Interoute och att tillsammans med övriga delar av organisationen leverera kommunikationslösningar i världsklass. Interoute har en tjänsteportfölj som ligger helt rätt i tiden för de kunder vi vänder oss till, vilket ger oss en stark position på marknaden med goda tillväxtmöjligheter både i Norden och globalt, säger Fredrik Strandlund.

– Genom sitt arbete på kundsidan har Fredrik fått bred erfarenhet av komplexa lösningar och en djup förståelse för affärvärdet och den avgörande roll IT-infrastrukturen spelar hos företag idag. Fredrik har dessutom värdefull kunskap om vart utvecklingen av IT-tjänster är på väg, till exempel inom hybrid- och molnlösningar. Han blir en utmärkt representant för både befintliga och nya kunder, säger Jesper Aagaard, nordisk chef på Interoute.

Framåtsyftande uttalanden

Det här meddelandet innehåller uttalanden och spekulationer om framtida utveckling, så kallade framåtsyftande uttalanden. Det är information som inte relaterar till historiska fakta och eller händelser, och kan identifieras genom uttryck som ”enligt beräkningar”, ”siktar”, ”förutser”, ”antar”, ”tror”, ”kan”, ”uppskattar”, ”förväntar”, ”prognos”, ”avser”, ”är av åsikten att”, ”kan”, ”planerar”, ”potentiellt”, ”förutspår”, ”beräknar”, ”bör”, ”i vetskap av”, ”kommer att”, ”skulle” eller, i fall samma ord i dess negativa form, eller liknande uttryck, som används för att antyda att information är framåtsyftande. Detta gäller i synnerhet information om framtida finansiella resultat, planer eller förväntningar angående företagets verksamhet och ledning, framtida tillväxt eller lönsamhet och generella ekonomiska och rättsliga förhållanden samt andra frågor som rör Interoute.

• interoute sweden

Interoute Communications Ltd äger och förvaltar ett av Europas största nätverk och en global molntjänstplattform, som omfattar 15 datacenter, 17 virtuella datacenter och 33 co-locationcenter med kopplingar till ytterligare 200 datacenter i Europa från tredjepart. Interoutes full-service Unified ICT-plattform tillgodoser internationella företag så väl som många av världens främsta telekomoperatörer samt myndigheter och universitet. Interoutes strategi för Unified ICT har bevisats vara attraktivt för företag som vill ha en skalbar och säker uppkoppling, och en gränslös plattform för att bygga röst-, video- och datatjänster, men också tjänsteleverantörer i behov av hög internationell datatransitkapacitet och infrastruktur. Med en etablerad verksamhet i Europa och Nordamerika, äger Interoute även 24 stadsnät i Europas mest betydande affärscentras. www.interoute.se