Lionbridge använder GTT SIP-trunking med Microsoft Teams Direct Routing för att förbättra kundupplevelsen och driftseffektiviteten

– Lösningen omfattar 60 SIP Trunk-kanaler och 3,850 telefonnummer i 17 länder

GTT Communications, Inc., en ledande global cloud networking-leverantör till multinationella kunder, meddelar idag att de har levererat en SIP Trunking-lösning till Lionbridge, en global ledare inom översättnings- och lokaliseringslösningar, som möjliggör direkt routing för röstapplikationer över deras Microsoft Teams-plattform i USA, Kanada och Brasilien samt över hela Europa. Lösningen omfattar 60 SIP Trunk-kanaler och inkluderar mer än 3 850 telefonnummer i 17 länder.

Lionbridges expertpersonal är beroende av röst- och samarbetstjänster för att stödja sina kunder med flerspråkig lokalisering, skapande av innehåll och sökmotoroptimering. GTT:s globala, helt redundanta SIP-baserade nätverk ger PSTN-åtkomst till Lionbridges Microsoft Teams-plattform, vilket säkerställer att dess kontor har den lägsta latancy-förbindelsen för röstapplikationer som används på kommunikations- och samarbetsplattformen.

När Lionbridge slutförde sin migrering från Skype for Business till Microsoft Teams, kunde Lionbridge undvika kostnaderna för att installera sin egen sessions border controller genom att nyttja GTT:s globala direkt routing- funktioner med Microsoft Teams. Lionbridge som är en långvarig GTT-kund för rösttjänster i Europa, minskade också komplexiteten genom att konsolidera alla sina rösttjänster i USA och Europa med GTT som en del av den nya implementeringen.

"Lionbridge har en SaaS-first IT-strategi. GTT imponerade på oss som den enda leverantören som kunde erbjuda direkt routing till Microsoft Teams genom en kostnadseffektiv "as-a-Service"-leveransmodell, vilket sparade oss betydande kostnader, säger Daniel Hebert, senior systemingenjör på Lionbridge. "GTT-teamet gjorde ett utmärkt jobb med att guida oss genom varje fas, inklusive design, nummerportering och implementering. Vårt konsoliderade röstnätverk med GTT i USA och Europa presterar bättre och har också hjälpt oss att minska våra driftkostnader.”

"Vi är glada över att kunna stödja Lionbridge i att koppla samman sin personal med kunder och partners för att leverera exceptionella innehållsupplevelser", säger Tom Homer, President Europe Division, GTT. "GTT har många års expertis i att leverera global, enterprise-grade SIP-trunking för Microsoft-samarbetstjänster, som stöds av de molnbaserade session border controller som vi driver runt om i världen och som ansluter till vårt Tier 1 IP-backbone."

Om Lionbridge
Lionbridge samarbetar med olika aktörer för att riva barriärer och bygga broar över hela världen. I 25 år har vi hjälpt företag i kontakten med deras globala kunder och medarbetare genom att leverera översättnings- och lokaliseringstjänster på fler än 350 språk. Via vår plattform hanterar vi ett globalt nätverk med passionerade experter som samarbetar med olika aktörer för att skapa kulturellt anpassade upplevelser. Vi använder det bästa av mänsklig kompetens och maskinintelligens för att kommunicera budskap som är anpassade till våra kunders kunder. Lionbridges huvudkontor finns i Waltham, Massachusetts i USA och vi har lösningscenter i 23 länder. Läs mer på www.lionbridge.com.

GTT förser säker global förbindelse, förbättrar nätverksprestanda och agilitet för dina medarbetare, platser, applikationer och molntjänster. Vi driver ett globalt Tier 1-internetnätverk och tillhandahåller ett omfattade utbud molnätverkstjänster och managerade lösningar, som använder avancerad mjukvarudefinierad nätverks- och säkerhetsteknik. Vi betjänar tusentals verksamheter med en portfölj som inkluderar SD-WAN och övriga WAN-tjänster, internet, säkerhet och rösttjänster. Våra kunder drar nytta av en kundupplevelse som stöds av vårt engagemang för kunden och operativ excellens. För mer information om GTT, besök www.gtt.net.