​Bröderna Norberg nominerade i Big Buzz! Awards

Nyligen vann bröderna Daniel och Emil Norberg Årets Webbhumor på det Svenska Humorpriset. Nu har de nominerats till ”Big Buzz! Awards” för sin populära parodi på finalen i Melodifestival.
  - Vi är två bröder som producerar videor endast med hjälp av dubbelhäftad tejp och second hand-kläder. Vår inspelningsstudio är ett filtklätt vardagsrum. Det känns väldigt kul att få en bekräftelse på att allt vårt hårda arbete, som vi gör med så mycket kärlek går hem hos folk, säger Emil Norberg.

Övriga nominerade i kategorin Youtube's Buzz of the year är SkillTwins, I Just Want To Be Cool, NormelTV och Stratolys.

Bröderna Daniel och Emil Norberg arbetar som underhållare och har Youtube som sin främsta plattform. Sedan 2014 har de gjort parodier av finalisterna i svenska Melodifestivalen på sin YouTube-kanal. Klippet från 2015 blev årets mest visade svenska klipp på Youtube med ca 4,5 miljoner visningar och 2014 blev det årets näst mest visade svenska klipp - endast besegrat av Volvo-reklamen med Zlatan! I år släppte bröderna två klipp: Parodin på ”Andra chansen” och parodin på finalen, som tillsammans har nära 10 miljoner visningar. Både 2015 och 2016 vann de dessutom pris som Årets artist på den stora YouTube-galan Guldtuben och tidigare i år vann de Årets Webbhumor på det Svenska Humorpriset.

Big Buzz! Awards lyfter kreativitet och belönar uppfinningsrikedom. Utmärkelsen går till de talanger som skapat det mest kreativa innehållet på Facebook, Instagram och Youtube. Galan äger rum på Berns Salonger i Berzeli Park i Stockholm söndagen den 20 november.

Parodin på finalen i Melodifestivalen finns här

Länk till omröstningen finns här

För intervjuer med bröderna Norberg, kontaktaVilhelm Hanzén, Gul PR:
0736-90 74 09 eller vilhelm@gulpr.se

• Evenemang

Gul PR sär en skarp PR- och kommunikationsbyrå som arbetar efter devisen "resultat är viktigare än fina fackord". Bland kunderna finns Di Gasell-företaget Candles Scandinavia, Sveriges största youtubers Daniel och Emil Norberg, podcaster Ångestpodden, Langenskiölds förlag, Nordens första YouTube-ambassadör Axel Palm, Svenska CP-föreningen och författarna till boken Flygrädsla för nybörjare, Adi Rupic och David Vojinovic.