GK Rör lämnar Comfort

GK Rör lämnar Comfort

GK Rör har efter fyra års medlems- och delägarskap i VVS-kedjan Comfort beslutat sig för att lämna. GK Gruppen A/S, som är en av Skandinaviens största installationskoncerner, där GK Rör ingår som ett dotterbolag till GK Sverige AB, har precis påbörjat lanseringen av en ny strategi som ska stärka det egna varumärket.

Comfort är Sveriges största VVS-installationskedja med 130 medlemsföretag och drygt 1 800 certifierade montörer.

”Utträdet innebär att vi nu kan fokusera på att stärka koncernens varumärke ytterligare enligt vår nya företagsstrategi. Vi kommer att knyta våra grossister och leverantörer närmare oss vilket ökar möjligheten för ett bättre samarbete”, säger Conny Dyrenäs, VD för GK Rör.

Utträdet innebär inga förändringar i övrigt för verksamheten och kommer att ske 31 december 2020.