Marie Forsström blir ny verksamhetsutvecklingsdirektör för GK Sverige

Marie Forsström tillträder som ny verksamhetsutvecklingsdirektör för GK Sverige. Hon kommer att leda och utveckla arbetet inom områdena kvalitet, miljö, arbetsmiljö och säkerhet. Marie börjar sin tjänst den 5:e december.

Marie, 51 år, har en civilekonomexamen från Mittuniversitetet i Sundsvall. Hon har mer än tjugo års erfarenhet inom verksamhetsutvecklingsområdet, både som managementkonsult på Capgemini och Cobel samt i rollen som stabschef i stora organisationer som Coor, Lernia och Caverion. Marie kommer närmast från Keolis, där hon som inhyrd konsult har projektlett olika förändrings- och anbudsprojekt.

Som verksamhetsutvecklingsdirektör kommer Marie Forsström att ingå i den svenska ledningsgruppen. Ett viktigt fokusområde kommer vara att utveckla GK:s ledningssystem så att det på ett bättre sätt stödjer medarbetarna och cheferna i det dagliga arbetet.

– Verksamhetsutveckling har varit ett eftersatt område och kommer att bli kritiskt för att GK ska utvecklas i önskad riktning framåt. Med sin långa och gedigna erfarenhet av att driva verksamhetsutveckling är jag övertygad om att Marie kommer göra en skillnad för oss. Jag ser fram emot att få med henne i vårt ledningsteam, säger Alexis Låftman Kahlmann, VD, GK Sverige.

– Efter ett antal år som egenföretagare, där jag haft förmånen att arbeta mycket med samhällsutveckling och hållbar kollektivtrafik känns det otroligt spännande att få förtroendet att börja som ansvarig för verksamhetsutveckling på GK och därmed återgå till min ”hemmaarena” inom fastighetsbranschen, säger Marie Forsström.

Marie Forsström kommer att utgå från GK:s kontor i Stockholm.

GK Sverige erbjuder rådgivning och tjänster inom tekniska installationer för alla typer av byggnader, under hela deras livslängd. Våra lösningar baseras på ledande teknologi, ingående produktkännedom samt flera årtionden av erfarenhet inom installation och service. Vi vill med vår expertis inom ventilation, rör, byggnadsautomation, energi och kyla skapa ett hälsosamt inomhusklimat i framtidens byggnader.
GK Sverige ägs av GK Gruppen AS, som har drygt 3 200 medarbetare och en omsättning på över 6 miljarder kronor. GK Gruppen har sitt huvudkontor i Oslo, Norge.

Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter här. Vill du inte ha våra utskick? Vänligen avregistrera dig.