Cisco Webex Room Panorama tilldelas Red Dot: Best of the Best

Cisco Webex Room Panorama tilldelas Red Dot: Best of the Best

Det senaste halvåret har vi på Gustafs samarbetat med Cisco och deras design-team för att ta fram ett nytt koncept till företagets flaggskepp inom digitala konferensmöten – Webex Room Panorama. Här i dagarna stod det klart att den nya, uppdaterade designen har tilldelats den prestigefyllda utmärkelsen Red Dot: Best of the Best, inom kategorin för produktdesign.

Vi fick uppdraget av Cisco att ta fram en vägg som kunde anpassas efter den tekniska installationen som produkten kräver. Väggen döljer det ljud- och bildsystemet som utgör hela konferenssystemet, samtidigt som det är en del av produktdesignen.

Ciscos fokus på den mänskliga interaktionen utgjorde kraven för att producera en lågmäld vägg som ändå, på ett naturligt sätt, smälter in bra i de flesta exklusiva styrelserum. Väggen är tillverkad av våra träpaneler med ett vitpigmenterat ek-fanér där hörnen har rundats för att på ett naturligt sätt bygga ihop med en bakomvarande vägg.

Vi på Gustafs är oerhört stolta över att ha varit delaktiga i den här produkten och dess utveckling och vill samtidigt gratulera Cisco till den här utmärkelsen!

Gustafs Scandinavia - Designed for eyes and ears

Gustafs Scandinavia är med och skapar miljöer för framtiden, miljöer där människor kan trivas, må bra och mötas och utvecklas. Vi hjälper till att ta våra kunders visioner och idéer till verklighet genom gedigen kunskap inom byggbranschen och att leverera högklassiga tak och väggar.

För över hundra år sedan, 1913, slog sig byggmästare Andreas Tunander ner i Mora by, Gustafs och köpte Gustafs Träförädlings. Från 1926 och ändå in på 1990-talet producerade Gustafs fasta träinredningar till bl. a. Kooperativa Föreningen och Sparbanken. Nästan varenda svensk har sett eller stått lutad över någon av våra produkter eller sett dem på TV från tex Sveriges Riksdag där de pryder väggarna. Gustafs Scandinavia AB tillhandahåller idag exklusiva träinredningar med högklassiga akustikpaneler och branschens högsta brandsäkerhet upp till A2-s1, d0. Våra akustikpaneler och ribblösningar kan idag hittas världen över tack vara sin tekniska finess och kvalitet gör vi upplevelsen i stora rum större.

Gustafs Scandinavia
Stationsvägen 1