Henrik Gustafsson ny regionchef på Villeroy & Boch Gustavsberg AB

Henrik Gustafsson ny regionchef på Villeroy & Boch Gustavsberg AB

Henrik Gustafsson blir ny regionschef på Villeroy & Boch Gustavsberg för Stockholm/Norrland från och med den 7 december 2015. Henrik började på företaget hösten 2014 och har under den här tiden arbetat med region Mälardalen och med projektkunder.

Han tar över den nya rollen från Patrik Svelander som har lämnat företaget. Henrik har tidigare varit delägare på Rörkrökarn i Hallsberg och varit säljare på både Ahlsell och Onninen i Örebro.

- Henrik har varit en värdefull spelare i teamet sedan han kom för ett år sedan, och nu ser jag fram emot att samarbeta med honom i den nya konstellationen. Hans bakgrund ger honom den breda kunskap inom både försäljning och entreprenadverksamhet som rollen kräver, säger Niclas Tenselius, landschef för Villeroy & Boch Gustavsberg i Sverige.

*Bild Henrik Gustafsson