Hur sätter vi tuffare krav på vattenhushållning?

Under två dagar finns Villeroy & Boch Gustavsberg på plats i Almedalen, Visby för att delta i seminarium tillsammans med VVS-Fabrikanternas Råd. Här kommer man lyfta viktiga frågor som rör oss alla, oavsett om man är politiker, byggherre, leverantör eller privatperson. Idag diskuteras frågan om hur vi kan sätta tuffare krav på vattenhushållningen.Detta är ett extremt aktuellt ämne då det råder vattenbrist i vårt land.

3 juli kl 15.00-15.30, monter H517

I dag ser vi tydligt hur klimatförändringar påverkar vår tillgång till dricksvatten och stora delar av Sverige förväntas ha rekordlåga vattennivåer under 2017. Hur kan politiken, byggandet och beteenden bidra till en effektivare vattenhushållning där de bästa lösningarna blir standard i fastigheter?

Talare från Villeroy & Boch Gustavsberg, Thomas Göransson, Projektchef

För mer information och fullständigt program besök; VVS-Fabrikanternas Råds hemsida