5 skäl att välja en duschtoalett

5 skäl att välja en duschtoalett

I alla tider har vi använt vatten för att sköta den dagliga hygienen. Men inte efter toalettbesöket, då förlitar de flesta sig på papper. Nu tar allt fler efter den asiatiska traditionen att göra rent med vatten efter toalettbesöket. Duschtoaletten kombinerar funktionerna hos en toalett och den traditionella bidén för enkel och hygienisk rengöring efter toalettbesöket.

Villeroy & Boch har utvecklat duschtoaletten ViClean som har fått stor uppmärksamhet världen över och revolutionerar toalettkulturen.

- Duschtoaletten har länge varit populär i Japan och blir nu allt mer populär här också. Det ökade intresset beror på allt ifrån rent praktiska fördelar till att duschtoaletten faktiskt gör ditt hem mer modernt, säger Rebecca Duvemyr, PR & Communication Manager på Villeroy & Boch Gustavsberg.

1) Ingen hudirritation

Till skillnad från toalettpappret är den varsamma vattenstrålen skonsam mot huden och orsakar ingen irritation eller inflammation. Kroppens intima delar görs behagligt rena med varmt vatten efter varje toalettbesök. Eftersom vatten är lågallergen är det dessutom ett särskilt lämpligt rengöringssätt för allergiker.

2) Ökad rörlighet

För användare med begränsad rörelsefrihet ökar duschtoaletten självständighet, eftersom det är enkelt att styra toalettens funktioner med fjärrkontrollen som kan monteras på väggen bredvid. Munstyckets position kan dessutom justeras individuellt, och därmed underlätta den personliga hygienen för alla användare.

3) Ökad blodcirkulation

Det skonsamma vattentrycket från duschmunstycket ökar blodcirkulationen. Med det integrerade munstycket rengör duschstrålen hela underlivet med funktionerna Rear wash och Lady wash.

4) Optimal hygien

Duschtoaletten ökar hygien i känsliga områden och kan därmed höja komforten för användare med smärtkänsliga användare. Det är tack vare att varmt vatten används i stället för torrt papper som irriterar och skaver. Eftersom vattnets tryck- och temperaturnivåer är justerbart, de kan helt skräddarsys för att passa användarens individuella önskemål och behov.

5) Ett modernt hem

Utöver de rent praktiska orsakerna till att välja en duschtoalett bidrar ViClean dessutom till det moderna hemmet. Med modern teknik och en kontemporär design höjer badrummet känslan i hela hemmet.

Villeroy & Boch Gustavsberg AB är en av Skandinaviens ledande producenter av badrumsprodukter. I koncernen ingår varumärkena Gustavsberg och Villeroy & Boch, som har fokus på alla produkter inom badrummet, t ex WC, tvättställ, blandare, badrumsmöbler, badkar och massagebadkar. Företaget är ett helägt dotterbolag till den tyska koncernen Villeroy & Boch AG och tillhör därmed en av Europas största producenter av badrumsinredningar. Läs mer på www.gustavsberg.com