Lave beige

Keramisk kollektion från Villeroy & Boch - Naturlig hemmakänsla med Lave och Crafted

Naturliga material och färger, autentiska former och perfekt ofullkomlighet är på trenden. Vilket förmodligen också förklarar den stora populariteten för porslin i keramik look. Det påminner om gammalt hantverk, snurrande keramiska hjul, händer fulla av damm och lera samt sommarlov i Skandinaviens orörda vidsträckta landskap. Keramiska serviser hjälper till att skapa en mycket naturlig effekt i hemmet och skapar en trygg och lycklig tillflyktsort – individuell, perfekt avslappnad och autentisk. Kollektionerna Lave och Crafted från like. by Villeroy & Boch tar upp denna handgjorda look samtidigt som de imponerar med sina färger och former.

Lave: Favoriter för individualister

Lave-kollektionen ger en twist till stengodsets ursprungliga charm med delikata, mjukt böjda linjer, organiska former och naturliga färger. Som ett komplement till porslinkollektionen i blå, glacé, gris eller beige, inbjuder Lave Home-vaserna dig att ge naturens lugnande effekt inte bara till bordet utan till hela hemmet. Vaserna finns i tre olika former och två storlekar, i ett urval av varmgrå beige, djupblå och en kombination av blått och vitt.

Vad gör Lave så speciell? Varje del är unik. Eftersom en speciell reaktiv glasyr skapar individuella färggradienter med små variationer under tillverkningsprocessen. Detta möjliggör uppfriskande arrangemang med olika tallrikar, skålar, fat, muggar och koppar, antingen ton-i-ton eller Mix & Match, som Lave Home på ett autentiskt sätt kompletterar. Hemtillbehören är också perfekta som snygga blickfång i vardagsrummet eller som charmiga presenter till naturälskare. Med Laves olika iscensättningsalternativ lyckas även stadsbor att jorda sig igen efter en hektisk dag och fly vardagens stress.

Crafted: En rund form möter individuella färgeffekter

Crafted har en speciell reaktiv glasyr som skapar olika färgeffekter på Premium Porcelain-ytan, vilket gör varje del unik i sitt slag med Crafted Blueberry like. by Villeroy & Boch utökar det befintliga färgutbudet av Denim och Breeze till att inkludera en fräsch och delikat blå färg som förmedlar ljushet och lägger till livfulla färghöjdpunkter till vardagen. De runda formerna på tallrikarna, skålarna, kaffekopparna och muggarna är slående minimalistiska och strömlinjeformade, vilket skapar en lugnande effekt med sin tydligt definierade design. De många möjliga kombinationerna öppnar upp för olika alternativ för dukning. Oavsett om det är individuella färger eller en kombination av alla blå nyanser i mix och match-arrangemang, blir resultatet alltid avslappnat och optimistiskt.

Foton från Lave för nedladdning: https://cs.villeroy-boch.com/o...

Foton från Crafted för nedladdning: https://cs.villeroy-boch.com/o...

Villeroy & Boch

Villeroy & Boch är ett av världens ledande premiumvarumärken för keramiska produkter. Familjeföretaget, som grundades 1748 och har sitt huvudkontor i Mettlach/Tyskland, står för innovation, tradition och exceptionell stil. Som ett välkänt livsstilsmärke erbjuder Villeroy & Boch produkter från sektorerna Bathroom and Wellness samt Dining & Lifestyle och är verksamt i 125 länder.

Corinne Weyrauch

PR Manager Dining & Lifestyle