Villeroy & Boch presenterar TitanCeram

Villeroy & Boch presenterar TitanCeram

Villeroy & Boch har tagit fram ett helt nytt tillverkningsmaterial för sanitetsporslin, TitanCeram. Det gör det möjligt att skapa en exklusiv design med väldigt tunna väggar och exakta former i ett slitstarkt material. Under badrumsmässan ISH lanserades handfaten Octagon och Artis, som är framtagna i just TitanCeram.

TitanCeram – lika lätt som tålig

TitanCeramärettinnovativt materialsomVilleroy&Bochhar tagit fram speciellt för avtillverkning högkvalitativakonstruktioneri keramik. Med TitanCeram kan designern forma sanitetsproduktermed exceptionelltexaktaformer, skarpa kanter och väldigt tunnaväggar. TitanCeram är ett uthålligt material som är såväl stöt- och reptåligt som okänsligt för temperaturskiftningar. Det är TitanCeramskombination av lera, kvarts, fältspatochtitanoxid tillsammans med tillverkningsprocessen som gör det möjligt.

Octagon – exklusiv precision

Handfatet Octagon visar alla möjligheter med TitanCeram. Med exakta vinklar, tunna väggar och precisa fasetter skapas en exklusiv diamantkänsla i handfatet. Handfatet kommer i färgen matt edelweiss.

Med den imponerandepelaren som handfatet står på får hela badrummet en lyxig känsla.Pelaren kommer i flera färgalternativ – Dark Chestnut, MochaLeatherellerSmokySlate. En kopparringlänkar handfatet till pelaren för optimal passform och skapar ytterligare ett designelement.En integreradkeramiskventilskaparharmonii produkten.

Octagon tillverkas efter kundens beställning.

Artis – för privata och offentliga miljöer

Den nya serien Artis från Villeroy & Boch med handfat för bänk, har en tunn design tackvare TitanCeram. Modellen finns i fyra former: rund, oval, rektangulär och kvadratisk.

Artis kan användas i privata badrum såväl som i semioffentliga utrymmen. Den nätta designen ger badrummet en lätt och modern känsla. Artis kommer även med högkvalitativa och smarta lösningar för hotellbadrum eller restauranger och barer.

Alla Artis-modeller kommer i färgerna White Alpin och Star White och kan kombineras med badrumskåp i möbelserien Legato.

Villeroy & Boch Gustavsberg AB är en av Skandinaviens ledande producenter av badrumsprodukter. I koncernen ingår varumärkena Gustavsberg och Villeroy & Boch, som har fokus på alla produkter inom badrummet, t ex WC, tvättställ, blandare, badrumsmöbler, badkar och massagebadkar. Utöver detta erbjuds Villeroy & Boch hushållsporslin. Företaget är ett helägt dotterbolag till den tyska koncernen Villeroy & Boch AG och tillhör därmed en av Europas största producenter av badrumsinredningar och hushållsporslin. Läs mer på www.gustavsberg.se och www.villeroy-boch.se