GU Holding väljer reklambyrån Shout

GU Holding väljer reklambyrån Shout

Under 2012 gjorde GU Holding ett omfattande strategiarbete där bolaget uppdaterade verksamhetens inriktning och fastlade vision och mål för 2020. Med anledning av detta har ledningen valt att göra en översyn av bolagets kommunikationsmaterial så att den stämmer överens med där bolaget står och det man vill lyfta fram i kommunikationen framgent. För arbetet har GU Holding anlitat reklambyrån Shout, som skall paketera det uppdaterade budskapet, justera bild, text och layout och ta fram en kommunikations- och aktivitetsplan.

- Att se över vår kommunikationsplattform är ett naturligt steg att ta efter det omfattande strategiarbetet som genomfördes under 2012, berättar Isabel Fernandes, kommunikationsansvarig inom GU Holding. Det är så spännande att se vad samarbetet kommer att landa i.

Bland Shouts kunder återfinns idag entreprenörsdrivna företag, exv. Ernströmsgruppen, och internationella kunder, exv. Burger King. Det som var avgörande för GU Holdings val att anlita Shout var att de lade särskild vikt vid att kommunicera lika till kvinnor och män, erfarenhet från Life science industrin, samt inom miljöområdet, med kunder såsom Din El och Fordonsgas, vilka är viktiga branscher för GU Holding att hämta inspiration från.

- GU Holding och vi inledde 2013 med en workshop under ledningen av oss på Shout där problemställningar och möjligheter belystes och där vi fastställde önskade och icke önskade kommunikativa positioner, berättar Bodil Czarnecki, projektledare och affärsutvecklare vid Shout.

Till workshopen valde GU Holding att bjuda in en blandad grupp som bestod av GU Holdings marknadsgrupp och tre externa personer i form av en forskarrepresentant genom Professor Jenny Nyström, en partner genom Sofia Ström vid Sahlgrenska Science Park, samt en konsult genom Marie Christensson, som genomfört en marknadsundersökning för GU Holding nyligen.

- Det gjorde att olika infallsvinklar kom fram och diskussionerna deltagarna emellan gav oss ett djup. Vi känner oss alltså väldigt nöjda och har ett bra material att jobba utifrån, tillägger Bodil, som kommer att presentera ett förslag redan den 1 februari till GU Holdings marknadsgrupp.

För mer information, v g kontakta Isabel Fernandes, kommunikationsansvarig, +46 (0)31-786 51 58, isabel.fernandes@holding.gu.se.

Melisha Linnell

Presskontakt Kommunikatör /administratör GU Ventures administration/kommunikition