GU Ventures söker ny medarbetare: Redovisningsekonom

GU Ventures söker ny medarbetare: Redovisningsekonom

Vi på GU Ventures arbetar med att utveckla och investera i nya innovativa idéer och företag med anknytning till Göteborgs univer­sitet. Till vår topprankade inkubator- och såddinvesteringsverksamhet söker vi nu en kollega till tjänsten som:

Redovisningsekonom

Är du en redovisningsekonom med positiv inställning och hög servicekänsla? Trivs du i en arbetsmiljö med hög flexibilitet och möjlighet till utveckling? Då kommer du trivas och utvecklas med oss på GU Ventures! Vi söker omgående en medarbetare för tjänsten som Redovisningsekonom till vår Ekonomiavdelning.

Arbetsbeskrivning

Du kommer arbeta med moderbolagets inkubator- och portföljbolag med arbetsuppgifter såsom löpande redovisning, leverantörsreskontra, kundreskontra samt skattedeklarationshantering och övrig administrativ bolagshantering. Arbetet inkluderar avstämningar i samband med bokslut samt ekonomisk samman­ställning och rapportering i Excel. Du kommer även vara en stödresurs på ekonomiavdelningen där du täcker upp vid arbetstoppar och vid behov.

Kvalifikationer och erfarenhet

Vi söker dig som har några års erfarenhet av att arbeta som redovisningsekonom/assistent. Du ska ha någon form av eftergymnasial utbildning inom affärsredovisning, gärna YH-utbildning eller liknande. Arbetet kräver goda kunskaper inom Excel och erfarenhet av att arbeta i ett affärsprogram som t.ex. Hogia eller Visma. Du behöver också ha goda kunskaper i såväl svenska som engelska i tal och skrift.

Personliga egenskaper

Du som söker har hög servicekänsla, är en god teamarbetare, är prestigelös, ansvarsfull och strukturerad. Du är en positiv person och har en social förmåga att hantera människor på ett bra sätt. Då du har mycket kontakt med våra bolag skall du vara bra på att bygga relationer. Du trivs i en föränderlig miljö och erbjuds varierande arbetsuppgifter inom ekonomi. Du kommer att arbeta på en ekonomiavdelning med god teamkänsla och bra stämning.

Du har eget ansvar för dina arbetsuppgifter och svarar till närmaste avdelningschef. Tjänsten är på heltid med 6 månaders provanställning. Företaget är beläget vid Vasaplatsen i centrala Göteborg och vi ser gärna att du tillträder tjänsten så snart som möjligt. Mer information om GU Ventures verksamhet finner du på vår hemsida (www.ventures.gu.se).

Välkommen att skicka din ansökan med CV senast den 31 maj till:

GU Ventures, Malin Linnell Zovic, Erik Dahlbergsgatan 11A, vån 2, 411 26 Göteborg / eller maila till: malin@ventures.gu.se. För mer information kontakta gärna Malin på 031-786 5552.

Melisha Linnell

Presskontakt Kommunikatör /administratör GU Ventures administration/kommunikition