GU Ventures söker Redovisningsekonom / Ekonomiansvarig!

GU Ventures söker Redovisningsekonom / Ekonomiansvarig!

GU Ventures arbetar med att utveckla och investera i nya innova­tiva företag med anknytning till Göteborgs univer­sitet. Till vår toppran­kade inkubator- och investerings­verk­samhet söker vi en kollega till tjänsten som:

Redovisningsekonom/Ekonomiansvarig

Vi söker en redovisningsekonom med snarast möjligt tillträde till vår ekonomiavdelning och vårt team av ekonomer. Denna roll hör till de av våra ekonomer som arbetar med GU Ventures företag, vilka varierar i storlek och omfattar allt ifrån nybildade aktiebolag till börsbolag.

Våra ekonomer hyrs ut på timbasis till ett flertal av våra företag och fungerar som redovisningsekonomer och ekonomi­ansva­riga på deltid i företagen. De arbetar brett med alltifrån delårs- och årsbok­slut med tillhörande rappor­tering, budgetering och prog­nos­tisering, samt bolagsadministration. Däri ingår upprättande av årsredovisningar (huvudsakligen K3), finansiella underlag för styrelse­möten, stämmor, emissioner och börsnoteringar, moms- och skatte­deklarationer, bolagsbild­nin­gar, bidragshantering, samt löpande redovisning med tillhörande avstämningar.

Du rapporterar till GU Ventures Ekonomichef och verkar i nära samarbete med andra ekonomer- och affärsutvecklarkollegor, vilka är ansvariga för utveck­lingen av respektive företag.

Vi söker dig med civilekonomexamen, eller motsvarande, med bred erfarenhet inom ekonomi, redovis­ning och rapportering. Vi ser gärna att du är en dedikerad sifferperson, har bakgrund inom revision/redovisningsbyrå och/eller att du har arbetat med att leverera kvalificerade ekonomi­tjänster. Vi söker dig som är van att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra och som är skicklig och kommunikativ.

Vi önskar en ”doer” som är ”service-minded”, har stor kapacitet och förmågan att arbeta parallellt med flera företag samtidigt. Vidare värdesätts egenskaper som pres­tigelöshet, engagemang och professionalism. Du motiveras av att arbeta i en miljö som bygger nya företag och du drivs av att träffa nya människor och se företag växa. Du trivs med att ständigt utvecklas och lära dig mer i en tjänst som kräver att man håller sig uppdaterad med information inom många fält.

Vi erbjuder en dynamisk och utvecklande arbetsplats i Vasastan i centrala Göteborg med goda kommuni­kationer utanför dörren. Att arbeta på GU Ventures innebär ett nära samarbete med kollegor och med företags­­representan­terna i vår sfär.

Vi skapar tillsammans en bättre framtid genom att stödja våra idégivare och entreprenörer i deras arbete med att utveckla våra företag baserade på banbrytande idéer. Vi arbetar tillsammans med våra företagare för att samla rätt talanger, kapital och med målsättningen att säkerställa hållbarhet ur alla aspekter, ekonomiskt, socialt och miljömässigt. Mer än tjugofem års erfarenhet har lärt oss vad som är viktigt och vi strävar alltid efter att förbättra oss och vara i framkant inom vårt område.

Vid frågor, kontakta GU Ventures Ekonomichef Richard Raimer på richard.raimer@ventures.gu.se eller 070-695 1527.

Välkommen att skicka din ansökan med CV senast 9 januari 2023 via vår hemsidas "Career" system: https://career.guventures.com/#section-jobs. Vi ser fram emot den!

Richard Raimer

CFO, GU Ventures +46 (0)70 - 695 15 27