Läs Realtid-intervjun med Klementina Österberg, GU Ventures VD

Läs Realtid-intervjun med Klementina Österberg, GU Ventures VD

I en nyligen publicerad artikel intervjuades GU Ventures VD sedan 15 år, Klementina Österberg, om sin livsresa och arbete inom verksamheten som balanserar på gränsen mellan akademi och näringsliv. Här berättar hon alltifrån sin bakgrund från Rumänien, familjens flykt till Sverige, utbildning och erfarenheter och hur hon hamnade på GU Ventures för att till slut bli utsedd till VD av vicerektor för Göteborgs universitet, Margareta Wallin.

• "Hon har utnämnts till årets finansprofil och har hjälpt bolag från affärsidé till unicornstatus i en verksamhet som balanserar på gränsen mellan akademi och näringsliv. Möt Klementina Österberg, vd för GU Ventures sedan 15 år tillbaka." skriver Anders Frick, journalist och fotograf på Realtid.se.

I denna artikel får du möta Klementina och ta del av hennes erfarenheter, framgångar och utmaningar av att jobba i en miljö där kommersialism och akademiens olikheter möts. Hon delar också med sig av vad som betytt mycket för henne i sin resa, sina karriärtips och främsta tips till entreprenörer som vill lyckas i sitt bolagsbyggande.

Vi vill varmt rekommendera att läsa denna inspirerande intervju och även rikta ett stort tack till Anders Frick som intervjuat och fotograferat Klementina.

Med anledning av att artikeln är rubricerad med citatet ”Vi sitter i en båt som är lätt att välta” hälsar Klementina följande:

• "Vi kommer inte låta nån välta båten, bara så ni vet. ;;-)"

Läs hela intervjun HÄR