Ny styrelseledamot i Sobrera Pharma AB: Elin Löf

Ny styrelseledamot i Sobrera Pharma AB: Elin Löf

Sobrera Pharma AB meddelade nyligen att Elin Löf har anslutit sig till Sobrera Pharmas styrelse. Hon har erfarenhet från produktutveckling från läkemedelsindustrin med alltifrån psykiatri till neurologiportföljer men även erfarenhet av forskning inom området alkoholmissbruk från Sahlgrenska akademin, Göteborgs universitet. (PhD & Postdoc)

Elin Löf har för närvarande en position som direktör och chef för medicinsk strategi och kommunikation inom neurologi vid H Lundbeck A/S huvudkontor i Danmark.

Fem procent av den globala sjukdomsbördan

Alkoholberoende bedöms stå för cirka fem procent av den globala sjukdomsbördan men har ett mycket stort ouppfyllt behov av medicinsk behandling trots att det är vanligt förekommande. Sobrera Pharma AB som utvecklar medicinsk behandling för alkoholberoende vill med sin nya medicinska behandling ge bättre förutsättningar att göra vardagen väsentligt bättre för de många människor som direkt och indirekt lider av alkoholberoende. Och med de nya positiva resultaten från deras fas 2-studie ledd av Gruppen för Beroendemedicin vid Göteborgs Universitet är de på mycket god väg.

Om Sobrera Pharma AB

Sobrera Pharma AB är ett läkemedelsföretag i kliniskt skede för nya behandlingar för patienter med beroendesjukdomar. Företaget fokuserar initialt på produkten SO-001 mot alkoholberoende. Sobreras vision är att erbjuda en effektiv behandling som är lätt att följa för att förbättra hälsan och livskvaliteten, reducera risken för sjukdom och för tidig död bland patienter med alkoholberoende, samt på så sätt minska de relaterade samhällskostnaderna. Företaget har sitt huvudkontor i Göteborg, Sverige.

Mer information finns på: www.sobrera.com

Ann-Charlotte Rosendahl

CEO, Sobrera Pharma +46 (0)732 - 096 405