Webbinarium: Näringslivets perspektiv på nyttiggörande av forskning

Webbinarium: Näringslivets perspektiv på nyttiggörande av forskning

Fler framgångsrika samarbeten kring forskningresultat som utmynnar i innovationer och affärsutveckling stärker Sveriges konkurrenskraft och bidrar till en positiv samhällsutveckling. Men hur uppnår vi det? Vilka är utmaningarna och hur kan vi mötas?

Välkommen till ett webbinarium där vi får ta del av och diskutera näringslivets perspektiv på nyttiggörande av forskning. Hur kan forskning hjälpa till att driva affären? Vad behövs för att främja samverkan och kunskapsutbyte mellan lärosäten och näringsliv? Vem bär ansvaret – företaget, forskaren, staten, rektorn…?

Det är några av frågorna vi hoppas få svar på av de medverkande, med hjälp av dagens moderator Anders Sahlman.

Medverkande:
Anne Lidgard, Senior rådgivare Vinnova
Henrik Lampa, Hållbarhetschef Dustin AB
Karin Bodin, Vd Polarbrödsgruppen
Klementina Österberg, Vd GU Ventures
Saied Esmailzadeh, Företagsledare och medgrundare av bland annat Serendipity Innovations
Samuel Holmström, Vd, Lundqvist trävaror
Victoria van Camp, CTO SKF

NÄR

Onsdag den 19 augusti 2020

VAR

www.iva.se/nyttig-forskning

BOKA HÄR

OM R2B:

R2B är en långsiktig satsning som Kungl. Ingenjörsvetenskapsakademien driver i samarbete med organisationer, företag, högskolor och universitet och deras innovationskontor. Vinnova finansierar projektet under de tre första årens pilotverksamhet.

Mer info från Research2Business:

Malin Mohr

projektledare Research2Business +46 73-635 93 50