Webinar: Sommarprat med årets finansprofil, Klementina Österberg

Webinar: Sommarprat med årets finansprofil, Klementina Österberg

SOMMARPRAT MED ÅRETS FINANSPROFIL

.

Föreningen FinansKompetensCentrum, som är Västra Sveriges enda och oberoende finansförening och finns inom Business Region Göteborg, bjuder in till nedan webinar med GU Ventures VD Klementina Österberg, som är utnämnd till Årets finansprofil:

.

Klementina Österberg, VD på GU Ventures, är en kunnig och karismatisk ledare med hjärtat i Västsverige. Hon stöttar start-ups och entreprenörer och som initiativtagare och styrelseordförande i ett investeringsbolag, GOKAP Invest, stärker hon inte bara Västsveriges kapitalmarknad – utan också hela det västsvenska näringslivet.

Under 18 år har hon arbetat med att utveckla och investera i idéer med stor framgång. Med ett enastående engagemang har hon lett GU Ventures till att bli en av de 20 främsta inkubatorerna i världen.

Årets sommarprat blir en vitamininjektion. Vi kommer att få höra en högst personlig berättelse om Klementinas liv och hennes passion för innovation och finans.

När: 15 juni kl. 11.30-12.00
Var: Online (länk kommer vid bekräftelse av anmälan och i separat utskick)

Anmäl dig här: http://utskick.businessregion.se/b/v?event=475&ucrc=82D2B85C6D

Telefon 031-367 61 00, finans@businessregion.se
Besöksadress: Östra Hamngatan 5, Göteborg
Postadress: Box 111 19, 404 23 Göteborg

www.finanskompetenscentrum.se

Om FinansKompetensCentrum

Webinariet arrangeras av FinansKompetensCentrum, som är ett professionellt nätverk som tillhandahåller kunskap, kontakter och inspiration. Det gör man bland annat genom att arrangera aktuella och relevanta seminarier för sina medlemmar. Föreningen är öppen för företag, förvaltningar, högskolor/universitet och andra som har intresse av att utveckla göteborgarnas finansiella kompetens. FinansKompetensCentrum stödjer och påverkar även utvecklingen av den finansiella kunskapen i regionen, vilket är en förutsättning för ett hållbart och livskraftigt näringsliv.

FinansKompetensCentrum drivs av Business Region Göteborg. Läs mer här: www.finanskompetenscentrum.se

Karin Eriksson

Områdesansvarig Finans, Kluster och Innovation Arbetsområden: Finans, Strategi +46313676159