BICO-bolaget Biosero har  tecknat ett avtal till ett  värde av 28 MUSD

BICO-bolaget Biosero har tecknat ett avtal till ett värde av 28 MUSD

BICO kommunicerade den 4 december 2023 att Biosero, som utvecklar laboratorieautomationslösningar för att samordna vetenskapliga upptäckter, har tecknat ett avtal med ett globalt life science-bolag till ett totalt värde av 28 MUSD för att designa och bygga en automatiserad forskning- och utvecklings samt hård- och mjukvaruplattform, bestående av 5 delprojekt. Projektet beräknas löpa från slutet av Q4 2023 till Q1 2026 och plattformen syftar till att effektivisera arbetsflöden som förkortar tiden för utveckling av nya läkemedel. Under 2024 kommer projektet att befinna sig i en upprampningsfas och majoriteten av projektet kommer genomföras och faktureras under 2025.

Denna information är hämtad från det pressmeddelande som BICO offentliggjorde 2023-12-04, 17:09.

Länk till BICOS pressmeddelande

Om BICO
BICO är en ledande leverantör av life-science lösningar och laboratorieautomation som möjliggör effektivare utveckling av nya behandlingar med större specificitet och mindre behov av djurförsök.

Företaget använder biokonvergens som sitt operativsystem, och kombinerar avancerad teknologi med biologi för att effektivisera och automatisera arbetsflöden inom läkemedels- och biofarmaindustrin.

Med 32 000+ instrument installerade i över 65 länder, finns BICO-produkter och -lösningar i mer än 3 500 laboratorier, inklusive världens 20 främsta läkemedelsföretag, och har citerats i över 11 000 publikationer.

Genom tre affärsområden – Bioprinting, Biosciences och Bioautomation – strävar BICO-gruppen mot den långsiktiga ambitionen att bidra till minskningen av världens organbrist och påskynda läkemedelsutvecklingen för att skapa framtiden för livräddande behandlingar.

BICO är noterat på Mid-Cap, Nasdaq Stockholm under BICO. www.bico.com

Om Biosero
Biosero, ett BICO-företag, utvecklar vetenskapscentrerad mjukvara och laboratorieautomations-lösningar som gör det möjligt för forskare att samordna sina upptäckter i alla skeden. Bolagets Green Button Go® Scheduler-mjukvara och integrationstjänster kombinerar laboratorie-automatisering med kundernas vetenskap och skapar ett sammanhållet ekosystem för teknologin som både främjar verksamheten och ökar produktiviteten.

Bioseros Green Button Go Orchestrator-applikationer tillhandahåller kompletta laboratoriehanteringslösningar som styr arbetsflöden och processer inom biovetenskap, bioteknik, läkemedel och diagnostisk forskning. Biosero brinner för att samarbeta med organisationer som är dedikerade till att förbättra liv genom att tillgodose världens viktigaste behov.

För mer information, besök www.biosero.com

BICO Investor Relations