Bilden är ett montage utav foton med tillåtelse från Profundus AB

Profundus AB finalist i Sweden's Business Challenge 2023!

Av över 400 företag har nu sex finalister valts ut i Sweden's Business Challenge 2023 i tävlingen som varit drivkraft i Sveriges entreprenöriella ekosystem sedan 2010. Idag meddelade företaget Profundus AB att de är en av finalisterna.

• "Det är en otrolig ära att vara en av de sex finalisterna i årets Business Challenge-tävling. Resan har varit extraordinär och vi är stolta över det erkännande vi har fått", säger Åsa Lindström, VD för Profundus.

"Vi är stolta över att vara en del av denna resa och ser fram emot att tänja på gränserna för näthinneavbildningsteknik under de kommande åren." Skriver Profundus på sin LinkedIn.

Vinnaren av årets tävling blev MedBeat för deras banbrytande arbete inom området för mätning av hjärtrytmrubbningar.

Om Business Challenge

Business Challenge är ett venture capital-bolag med ett stort flöde av startups som väljer ut de mest spännande företagen med störst potential för tillväxt. De investerar kunskap, kompetens & kontakter genom deras unika näringslivsnätverk.

Huvudfokus är att arbeta med affärsmodeller. De är ett konsortium av entreprenörer, investerare, företagsledare och experter som har spenderat mycket tid på att komma på vad människor vill ha. Det innebär att de snabbt kan se åt vilket håll en affärsmodell kan utvecklas eller i vilken riktning de kan arbeta med en affärsmodells utmaningar. Här kan det handla om allt ifrån små problem till en långsiktigt plan för att dominera marknaden (kanske så stora planer som världsmarknaden). Under deras tre månader långa program hjälper de grundare att ta sig an dessa utmaningar.

Att bli antagen till Business Challenge ger startups en kvalitetsstämpel och en trovärdighet gentemot investerare, samarbetspartners och kunder.

Stödet som man som grundare och startup får ta del av via Business Challenge kan inte köpas för pengar. Nätverket bakom Business Challenge är unikt och svårt att komma åt på egen hand.

Läs mer: https://www.businesschallenge....