Klementina Österberg, styrelseordförande GOKAP Invest, presenterar på "Stora Aktiedagen 2018" i Göteborg.

Se GOKAP Invests videopresentation från Stora Aktiedagen 2018 i Göteborg

Under ”Stora Aktiedagen”, som arrangerades av Aktiespararna den 12 november 2018 i Göteborg, presenterades GOKAP Invest AB (publ). Nedan återfinns en direktlänk till presentationen.

Under ”Stora Aktiedagen 2018” i Göteborg gavs en presentation av GOKAP Invest, av bolagets styrelseordförande Klementina Österberg.

Tre av de åtta bolag som GOKAP hittills investerat i presenterade sin verksamhet. Dessa var Ten Medical Design AB genom Fredrik Gellerstedt, VD och tillika medgrundare, Carex of Sweden AB genom Carsten Svantesson, VD, samt Leading Light AB genom Niclas Perkman, VD.

Utöver dessa har GOKAP även investerat i företagen Ostrea Förvaltnings AB, Monivent AB, Recycling United Scandinavia AB, LuxBright AB, samt Teknosell International AB.

Direktlänk till presentationen: https://youtu.be/iDJoskaag70

För mer information:

Roy Jonebrant, VD GOKAP Invest AB (publ)
070-848 12 36, roy@jonebrant.se

Klementina Österberg, styrelseordförande Invest AB (publ), VD GU Ventures
070-440 11 90, klementina@ventures.gu.se

Om GOKAP

GOKAP Invest är ett ungt investmentbolag som ska investera i nya innovativa företag i regionen. GOKAP ska öka sitt aktieägarvärde genom innehavens starka tillväxtpotential och entreprenörsdriv.

GOKAP Holding har bildats som ett ägarbolag av initiativtagarna GU Ventures, under ledning av Klementina Österberg, Göteborg Corporate Finance under ledning av Carl-Magnus Kindal och entreprenören Claes Holmberg. Övriga delägare är aktiespararna inom Eldopalen, Gunnar Ek, Lars Håkanson, Mats Ekberg, Stefan Gustafsson, Ankie Hvittfeldt, Mattias Larsson, Michael Lindström, Petra Palmgren-Lindwall, Katarina Ramer, Mariah ben Salem, Ingrid Thulin, Andreas Svenungsson samt Roy Jonebrant, som är utsedd till VD för GOKAP Invest.
Styrelsen i GOKAP Holding respektive i GOKAP Invest är identisk och består av representanter från de tre initiativtagarna med Klementina Österberg som styrelseordförande samt Carl-Magnus Kindal och Claes Holmberg som styrelse-ledamöter. Samtliga investeringsbeslut fattas av styrelsen och genomförs av VD och anlitade resurser.

Läs mer om GOKAP Invest: www.gokap.se.