Gymleco lanserar ny maskin: ''Kunder världen över har frågat om den här maskinen. Det kommer bli nästa storsäljare.''

Idag lanserade Gymleco sin nya gymmaskin. Den efterlängtade benmaskinen Pendulum Squat är släppt och ute på marknaden.

Träningsmaskinen är en efterfrågad produkt som kommer vara den första i sitt slag i Norden.
“Vi är så glada över detta släpp då vi tror att det kommer bli en dundersuccé likt våra tidigare benmaskiner som Belt Squat maskinen. Kunder världen över har frågat om vi kan tillverka en Pendulum Squat maskin och därför är vi övertygade att den kommer bli nästa storsäljare” berättar Monica Sotkasiira, VD på Gymleco.

Hon förklarar vidare hur de tänkt när de utvecklat maskinen:
“Vi har en extremt hög standard när det kommer till kvalitet och design. Maskinen ska vara lätt att använda för den som gymmar men också vara hållbar och yteffektiv för gymägaren. Pendulum Squat maskinen lever upp till allt detta, den är både snygg att titta på samtidigt som den ger en effektiv träning.”

Det som är unikt med Gymlecos Pendulum Squat är bland annat den låga startvikten vilket gör det möjligt för alla att använda maskinen. Maskinen är troligtvis den mest stabila och yteffektiva Pendulum Squat maskinen som det går att få tag i.

Läs mer om maskinen på gymleco.se. Tillgänglig att köpa via huvudkontoret (info@gymleco.se) och det är först till kvarn som gäller.

Gymleco är idag den största tillverkarna av styrketräningsutrustning i norra Europa. Sedan 1994 har vi fokuserat på att utforma högkvalitativ och funktionell utrustning med lång livslängd och inga underhållsbehov.

Monica Sotkasiira

VD 0704226824