Gymleco och Denice Moberg skapar en exklusiv produktkollektion tillsammans

Gymleco och Denice Moberg skapar en exklusiv produktkollektion tillsammans

Denice Moberg och Gymleco har tillsammans designat och producerat exklusiva träningsband som kommer ut på marknaden nästa vecka. Denice är en av de största träningsprofilerna i Sverige och Gymleco den största producenten av träningsutrustning i norra Europa.

Banden är gjorda av högkvalitativ gummi med motstånd och formgivning som är noga utvald av Denice. De är designade för att passa så många olika övningar och träningsformer som möjligt och levereras i en stilren svart box tillsammans med en tygpåse där du kan förvara banden.

"Träningsband är mångfunktionellt och passar nästan all slags träning men också alla nivåer. Det spelar ingen roll om du är nybörjare eller proffs så går banden att användas i både rehab & stretch men också i samband med tung styrketräning. Och förutom det så är det ett smidigt redskap att ta med sig oavsett vart man befinner sig då det inte tar någon plats" berättar Denice.

Banden är de första produkterna som Gymleco skapar tillsammans med en träningsprofil.

"Under pandemin märkte vi hur efterfrågan på träningsband ökade. Det är en otroligt flexibel produkt som du både kan använda för att förhöja din träning men också skapa ett eget träningspass med. Där väcktes idén om att göra något speciellt med just träningsband.
Vi är så glada och tacksamma över att få göra det med Denice. Hon är extremt erfaren och kunnig inom träning men framförallt har hon samma värderingar som oss och vill genom styrketräning skapa en mer hälsosam framtid. Vi ser fram emot att ta ut dem här produkterna på marknaden!" berättar Linda Sotkasiira, Marknadsansvarig på Gymleco.

Denice berättar om varför hon valt att jobba med Gymleco:

"Dels för att dem har bra, ergonomiska maskiner och bra kvalitet på sina redskap men framförallt för att teamet bakom det gör allt så mycket roligare!"

Denice topp 2 övningar med banden:

1. Alla former av squats/benövningar
2. Konditionsträning med banden, t.ex. HIIT