Svenska leverantören inom gymutrustning börjar sälja på Amazon ‘’vi såg en brist av kommersiell träningsutrustning till hemmet’’

Pressmeddelande -

Nu finns Gymlecos träningsutrustning på svenska Amazon. Gymleco blir den första svenska kommersiella producenten av gymutrustning som börjar sälja sina produkter på e-handelsjätten. Fokuset ligger på kvalitativ utrustning till hemmaträning.

“Vi vill finnas där våra konsumenter finns och försöker alltid vara först med våra satsningar. I och med att Amazon är en så välanvänd och etablerat platform ville vi såklart vara på plats när svenska sidan gick live” förklarar Gymlecos Marknadschef Linda Sotkasiira.

Gymleco finns redan live på sajten och erbjuder ett noga utvalt sortiment av träningsutrustning för hemmabruk.

“Vi såg en stor brist av kvalitativ träningsutrustning på den svenska sidan, vilket går helt emot vad dagens konsumenter vill ha. Många privatpersoner köper kommersiell utrustning hem, både för hållbarheten men också för att ge en mer effektiv träning. Amazon ger oss en chans att nå ut ännu bredare och vi ser fram emot att expandera till fler marknader i framtiden.” säger Linda.

Gymleco är idag den största tillverkarna av styrketräningsutrustning i norra Europa. Sedan 1994 har vi fokuserat på att utforma högkvalitativ och funktionell utrustning med lång livslängd och inga underhållsbehov.