Nathalie Westlund och tvillingsyster Emelie Westlund under dagens tävlingar i Kroatien.

Nathalie Westlund i barrfinal på sin första världscup

Idag startade DOBRO World Cup i artistisk gymnastik som går i Osijek, Kroatien. Det blev framgångar direkt när Nathalie Westlund kvalade in till barrfinalen som trea i sin första världscup.

Under den första tävlingsdagen på världscupen i Osijek i Kroatien stod kval i hopp och barr på schemat för damerna, och kval i bygel, fristående och barr för herrarna. Världscupsdebuterande Nathalie Westlund genomförde ett mycket fint barrprogram som gav den höga poängen 13,266, personligt rekord för Nathalie som kvalade in till lördagens grenfinal som trea.

- Det var riktigt kul att komma ut och köra på tävingsgolvet igen, säger Nathalie efter att ha avslutat den första tävlingsdagen.

Tvillingsystern Emelie tävlade även hon i dagens barrkval, men hade tyvärr en del missar och ett fall. De svenska herrarna som är på plats i Kroatien är Kim Wanström, David Rumbutis, Karl Idesjö och William Sundell. De stod för varierande prestationer med både fina genomföranden och några missar.

Imorgon fortsätter kvaltävlingarna med bom och fristående för damerna, och ringar, räck och hopp för herrarna.