David Rumbutis vinner SM i manlig artistisk gymnastik

David Rumbutis vinner SM i manlig artistisk gymnastik

David Rumbutis tävlande för All Star Gymnastics, så heter den svenska mästaren i manlig artistisk gymnastik. Det står klart efter en spännande tävlingsdag i Halmstad Arena.

Efter att inte ha tävlat alls under våren och sommaren var det många taggade gymnaster på tävlingsgolvet i den annars tomma arenan. Tiden utan tävling har använts väl och det visades upp massor av fin gymnastik under en spännande tävling.

I år var det åter David Rumbutis som tog hem mångkampsguldet i manlig artistisk gymnastik på den mycket fina poängen 80.200. Han vann därmed sin tredje raka SM-titel. Silvret gick till Christopher Soos från Halmstad Frigymnaster på poängen 76.950 och Kim Wanström från Hammarbygymnasterna tog hem bronset på 76.750.

- Det känns jättekul att få tävla och träffa alla igen, det ger energi. Jag gick igenom fallfritt idag och det kändes jätteskönt även om det var lite stressigt i vissa redskap, berättar en glad David Rumbutis.

Mångkampens resultat ligger till grund för vilka gymnaster som tävlar i grenfinalerna under söndagen.