Gymnasten Ida Gustafsson till barrfinal i världscupen i Cottbus (Challenger Cup)

Eskilstunagymnasten Ida Gustafsson har startat sin tävlingssäsong på bästa sätt. I Challenger Cup i Cottbus, Tyskland,  tog hon sig till final i barr, med en fin och ren barrserie som gav 14.20 i poäng och tredje bästa resultatet i kvalet. Startfältet omfattade 30 gymnaster - bland dem väl meriterade gymnaster från Kina, Ryssland och Tyskland.

Väl i barrfinal fick Ida dock oväntade problem. Det blev en åttonde plats med 11,575.  Tränaren Sebastian Melander kommenterar: - Ida missade på sin första övning i serien "Shaposhnikova". Hon tappade fokus vid den något överraskande missen och kom sen aldrig riktigt in i resten av tävlingsserien.  Men målsättningen för denna termin är EM i Moskva, (start 17 april),  och Idas form utvecklas bra emot detta mål.

Mer information: Sebastian Melander, tel 070-2461468.