Gymnastikens lokalbehov: Stockholmsföreningen SOL-flickorna får politikerbesök i Brännkyrkahallen tisdag 6 mars kl 18.00

Pressmeddelande från SOL-flickorna GF, Stockholm: Emilia Bjuggren (s), vice ordförande i Stockholm stads Idrottsnämnd, besöker tisdagen den 6 mars klockan 18.00 SOL-flickornas GF och Brännkyrkahallen (Tellusborgsvägen 10 i Hägersten). På plats vill hon bilda sig en egen uppfattning om de träningsvillkor som gymnastiken i allmänhet har i Stockholm och i synnerhet SOL-flickornas GF. En verksamhet i hallar som är dåligt anpassade och därmed träningstider som inte kan utnyttjas fullt ut.

Besöket är en del av den turné hon gör bland Stockholms idrottsföreningar och idrottsanläggningar, för att skaffa sig värdefull kunskap om hur dessa bör utvecklas och kompletteras för att uppfylla de moderna krav som dagens barn- och ungdomsidrott kräver.

Gymnastik är den idrott i Stockholm som, bland flickor i åldrarna 7-20 år, samlar näst mest deltagartillfällen av alla idrotter och totalt hamnar på 3:e plats när man även räknar in fotbollen.

SOL-flickornas GF har under de senaste åren arbetat hårt för att uppmärksamma de problem som gymnastiken lever under och de behov vi har att kunna få tillgång till moderna och ändamålsenliga lokaler och redskap. Detta för att vi ska kunna utveckla verksamheten för våra idag över tusen gymnaster samt ta emot och ge inspirerande och utvecklande träning till alla de intresserade som står i kö.

Tisdagen den 6 mars kl. 18.00 kommer Emilia Bjuggren (s), vice ordförande i Stockholm stads Idrottsnämnd till en av våra träningar i Brännkyrkahallen för att, som en av stadens beslutsfattare, själv bilda sig en uppfattning om hur det fungerar (samt även pröva på sina egna färdigheter!). Under träningspasset finns möjligheter att utöver Emilia även få träffa många gymnaster, flera tränare samt föreningens ordförande Sofia Karlgård.

Vi vill därför bjuda in media till samma träning/besök.

För mer info ta kontakt med vårt kansli på telefon 08-464 88 88 eller via e-post till kansliet@solflickorna.se.

Välkomna till Brännkyrkahallen!

SOL-flickornas Gymnastikförening Hallkommittén gm. Peter Lindholm