Härlig VM-insats av Alva Svennbeck

Härlig VM-insats av Alva Svennbeck

Alva Svennbeck, GF Uppsalaflickorna, har på ett strålande sätt genomfört VM i rytmisk gymnastik i Sofia, med fyra fina program i mångkampen.

I går stod boll och tunnband på programmet och det blev en riktigt bra start på tävlingen för Alvas del.

- Det känns jättekul att ha fått en bra start på tävlingen och jag känner mig nöjd med båda programmen, blev Alas spontana kommentar efter första dagen.

Under torsdagen fortsatte tävlingen med band, där Alva fortsatte att leverera genom att visa upp ett härligt program. I den internationella konkurrensen ligger hon lite efter i svårighet, men hennes artisteri och utstrålning visar sig ändå i domarnas bedömning. Tävlingen avslutades med käglor. Det blev två mindre missar, men som helhet är det en riktigt bra insats.

- Det har varit ett intensivt år och jag är otroligt nöjd över att jag lyckats hålla mig i form hela perioden. De tre första programmen kändes riktigt bra och jag kunde verkligen leva ut mina känslor. I käglor tog nervositeten över men överlag är jag väldigt nöjd med detta VM, säger Alva.

- Jag är väldigt stolt över Alva och hennes insats under detta VM! Hon har hållit fokus och närvaro genom hela tävlingen och hon har lyckats med att nå fram med sitt artisteri på ett imponerande sätt. I sista redskapet blev hon lite skakig av en oväntad mindre miss i början av programmet men sammantaget har hon lyckats hålla sina nerver i styr och presterat starkt, avslutar tränare Elisabeth Cupr.

Alvas poäng:

Boll: 23.00