Nu drar Stadium Camp igång - Gymnastiken rejäl succé (där också)!

Nu drar Stadium Camp igång - Gymnastiken rejäl succé (där också)!

Gymnastik är populärt även på Stadium Camp, lägret för idrottsungdomar mellan 11 - 14 som nu börjar i Norrköping. Gymnastik blev huvudsport 2007 och har växt varje år. I år har efterfrågan varit så stor att platserna utökats två gånger (264 platser totalt) och de fyra lägerveckorna är knökfulla. VM-gymnasten Måns Stenberg är veckogäst, och förhoppningsvis kommer också Nastja från TV4:s Talang 2009!

Andra tilltänkta gäst-gymnaster är EM- och SM-guldvinnaren Sofia Larsson från Stockholm Top Gymnastics och Johan Lundkvist, f d Brommagymnasterna. En gymnast har total kroppskontroll - bra att ha när man som Johan jobbar i Svenska Stuntgruppen.

Stadium Camp-deltagarna provar tumbling (volter i rad på en s k Airtrack/luftmatta), trampett och trampolin. Dessutom händer en massa andra roliga saker i  Activity Town, där ungdomarna kan prova på många andra idrotter.

Stadium Camp pågår i fyra veckor. Deltagarna är med under en vecka och brukar resa hem med minnen för livet och många nya kompisar. Så här skrev en gymnastik-deltagare förra året på förbundets hemsida: - Det här är det bästa jag varit med om!

Taggar

Svensk Gymnastik möjliggör för alla att träna, tävla och uppleva rörelseglädje. Rörelse är vårt språk.

Pelle Malmborg

Presskontakt Generalsekreterare Gymnastikförbundet 076-696 25 31

Jonas Juhl

Presskontakt Landslagschef, Gymnastikförbundet Landslag +46730976470

Gymnastikförbundet består av cirka 1100 föreningar som organiserar 260 000 medlemmar.