Nathalie Westlund tillsammans med tränare Helena Andersson Melander

Sjätteplats för Nathalie Westlund i världscupsfinalen i Kairo

Under lördagseftermiddagen inleddes finalerna på FIG Apparatus World Cup i Kairo, Egypten. Eskilstunagymnasten Nathalie Westlund var en av åtta tjejer som tagit sig vidare till finalen i barr. Hon genomförde en fin serie utan fall och slutar 6:a i sin tredje världscupsfinal med poängen 13.070.

- Jag känner mig väldigt glad över att ha tävlat ännu en världscupsfinal och det känns så skönt att ha gått igenom serien. Det var väldigt roligt att komma ut och tävla igen efter ett längre uppehåll utan tävling, säger Nathalie.

Kinesiskan Zhuofan Huang vann finalen i barr med poängen 14.230.

Nästa vecka åker Nathalie vidare till Cottbus, Tyskland för nästa tävling i vårens världscupsserie. Där får hon sällskap av Jennifer Williams (Eskilstuna GF) på damsidan och Filip Lidbeck (Halmstad Frigymnaster), Luis Il-Sung Melander (GK Motus-Salto), Kim Wanström (Hammarbygymnasterna) och David Rumbutis (All Star Gymnastics) på herrsidan.