Sveriges sex bästa manliga gymnaster anlände i går kväll till Volos i Grekland för att tävla i EM och JEM i artistisk gymnastik.

Förbundskapten Stefan Angvall är positiv inför de kommande tävlingarna och har goda förhoppningar om fina resultat. Seniorlaget består av de tre herrar som placerade sig etta, tvåa respektive trea på årets SM-tävlingar; Jimmi Boström(Älvsby IF), Björn Slånvall (Brommagymnasterna) och George Foo (Älvsby IF). I juniorlaget ingår de tre lovande juniorerna; Elof Tehler (KFUM Stockholm), Måns Stenberg (Brommagymnasterna) och Patrik Hagelin (Göteborgs Turn). - Killarna är väldigt taggade. Det har gått bra på träningen och jag hoppas att vi kommer få se vårt manliga landslag på den övre hälften i resultatlistan säger förbundskapten Stefan Angvall. Björn Slånvall som placerade sig på andra plats på NM tidigare i vår har förhoppningar om att nå grenfinalen i räck. - Björn ser väldigt vass ut just nu. Han har ökat svårighetsgraden i sitt räckprogram, förhoppningsvis räcker det hela vägen till en final. I förmiddag passade killarna på att njuta av den grekiska solen och gå en promenad på stranden innan det var dags för träning. - Vi försöker skapa en positiv anda i laget och se till att också ha roligt, då tror jag att det kommer att gå jättebra. Torsdag 4 maj startar tävlingarna för seniorerna, svensk tid kl 15. På fredag - samma dag som det är tävlingsstart för årets SM i Uppsala - är det juniorernas tur att visa vad de går för. De tävlar också med start kl 15 svensk tid. (Resultatredovisning på www.artisticgym2006.gr, eller på www.gymmedia.com samt www.intlgymnast.com. Förbundskapten Stefan Angvall har telefon 073-5434567.)