Tre svenska OS-domare i gymnastik i London 2012

Marianne Zetterman (kvinnlig artistisk gymnastik), Jens Hummel (manlig artistisk gymnastik) och Jenny Söderlund (trampolin) har av Internationella Gymnastikförbundet (FIG) utsetts till domare i kommande OS i London. - Mycket hedrande och ett kvitto på att man anser att svenska domare har hög kompetens och tillförlitlighet, säger Gymnastikförbundets sportchef Ulf Andersson.

Marianne Zetterman från Huddinge utanför Stockholm är en mycket erfaren interntionell domare med många tidigare OS- och VM/EM-uppdrag på meritlistan. Sveriges förbundskapten Agneta Göthberg, själv en välmeriterad interntionell gymnastik-domare, säger om Marianne: - Hon är en av världens bästa gymnastikdomare.

För Jens Hummel från Alingsås och Jenny Söderlund från Lidköping är det däremot OS-debut även om de också har åtskilliga VM och EM-uppdrag som domare på sina långa meritlistor.

Mer information: Ulf Andersson, sportchef Gymnastikförbundet, ulf.andersson@gymnastik.se, 0725-35 64 87