Veronica Wagner tränar i Eskilstuna efter nyår

Veronica Wagner har under hösten prioriterat sin rehabilitering parallellt med fys- och styrketräning tillsammans med förbundskaptenen Staffan Söderberg i Åkeshovshallen i Stockholm. - Jag är nästintill helt bra i ryggen och jag hoppas på att redan till årsskiftet känna mig fullt rehabiliterad, säger Veronica, som snart återupptar sina gymnasiestudier vid Stockholms Idrottsgymnasium. - Det känns jättebra, säger Veronica, som får två andra elitgymnaster från hemmaklubben som klasskamrater; Maria Edner och Michelle Wanström.

Veronica kommer fortsatt att tillhöra Stockholm Top Gymnastics (STG) och tävla för klubben, men från årsskiftet kommer hon också att pendla till Eskilstuna för att träna tillsammans med Sebastian Melander och Helena Andersson i Eskilstuna Gymnastikförening. - Min tränare Staffan Söderberg och STG har sedan länge ett nära samarbete med Eskilstuna, som också tillhör de främsta tävlingsföreningarna i Sverige. Både Staffan och jag tycker att det vore bra med lite nytt en period framöver. Jag behöver lite förändring. Mina mål under våren är framförallt att utvecklas och bli bättre så att jag därmed kan vara med och slåss mot världseliten igen, säger Veronica.