H1 Communication blir en del av Responda Group

H1 Communication blir en del av Responda Group

Responda Group förvärvar H1 Communication och skapar en stark leverantör för innovativa kundservicelösningar.

“H1 har sedan starten varit en kompetent och innovativ leverantör av kundservice, och vi är mycket glada över att välkomna dem till Responda Group”, säger Marcus Lindqvist, VD för Responda Group. “Genom detta förvärv stärker vi ytterligare vår position på marknaden och kan därför erbjuda ännu mer värde till våra kunder genom att kombinera vår expertis och resurser.”

Responda Group är ett svenskt kundserviceföretag som grundades år 1992, idag har organisationen verksamhet i Stockholm, Eskilstuna, Kalix och Haparanda. Med fokus på innovation och kvalitativ service levererar Responda Group värdeskapande kundupplevelser genom svarsservice- och kundservicetjänster.

---

H1 Communication har sedan starten år 2007 byggt upp en bred kompetens inom kundservice, svarsservice samt teknisk support och erbjuder sina tjänster på alla Nordiska språk. Via en partner kan H1 även tillhandahålla sina tjänster på 30 europeiska språk. I och med Responda Groups förvärv ingår H1 i en grupp med över 500 anställda samt 10 miljoner kundkontakter per år. Båda organisationerna lägger stor vikt i att leverera värdeskapande kundupplevelser där kund och slutkund alltid ligger i fokus.

“Vi ser fram emot att bli en del av Responda Group och tillsammans skapa ännu större värde för våra kunder”, säger Mona Silfver, VD H1 Communication. “Genom att kombinera båda företagen kommer vi att kunna erbjuda ännu mer heltäckande och innovativa kundservicelösningar som möter våra kunders specifika behov.”

---

Förvärvet stärker företagens position på marknaden och möjliggör ett mer proaktivt arbetssätt. Responda Groups expertkompetens inom svarsservice kombinerat med H1 Communications nordiska perspektiv och gedigna kunskap inom kundservicetjänster lägger grunden för en kraftfull leverantör – och öppnar upp för att kunna erbjuda mer innovativa och heltäckande kundservicelösningar.

Kontakt:

Mona Silfver, VD H1 Communication