Ny Verkställande direktör i H1 Communication AB

Ny Verkställande direktör i H1 Communication AB

Den 24:e mars 2022 kommer Mona Silfver tillträda som ny Verkställande direktör för H1 Communication AB. Mona har sedan företaget grundades 2007 arbetat som operativ chef för H1 koncernen och är därmed väl bekant med företagets struktur, kunder, medarbetare och möjligheter. Mona är även en av delägarna till företaget.

- Vi har vuxit rejält de senaste åren och det skall bli riktigt roligt att tillsammans med alla medarbetare fortsätta vår tillväxtresa, säger Mona Silfver, men tillägger att det också skall bli extra spännande att ta det yttersta ansvaret efter flera år som operativ chef.

- Som operativ chef har Mona alltid haft ett finger med i de flesta besluten så jag kan inte tänka mig en bättre och mera ambitiös efterträdare, säger Mattias Lööv, tillika bolagets nuvarande VD.

Den 24:e mars kommer Mattias Lööv tillträda posten som Styrelsens ordförande i H1 Communication AB.

- Efter många år som Verkställande direktör i H1 (11 år) och lika många år som delägare i H1 är det nu naturligt att lämna över den direkta ledningen och vardagen till alla duktiga medarbetare och därmed åta sig rollen som ordförande, säger Mattias Lööv.

H1 Koncernen, med huvudkontor i Östersund har vuxit till att omsätta ca 160 Mkr med drygt 350 medarbetare i Norden. Kunder som har valt att outsourca sin kundservice finns i bl.a. branscherna Energi, Finans, eMobility, Förlag/Prenumeration, Hälsa, Svarsservice, E-handel och Givarservice.

Östersund den 9:e mars 2022

För mer information vänligen kontakta:

Mona Silfver E-post: mona.silfver@h1.se Tel. +46 70 249 46 49

Mattias Lööv E-post: mattias.loov@h1.se Tel. +46 70 626 79 10

Kategorier

H1 Communication är ett nordiskt BPO-företag med europeiska samarbetspartners som erbjuder outsourcing av kundservice, teknisk support, PKI-tjänster och svarsservice. H1 ger dina kunder ledande kundupplevelser genom fokus på kvalitet, informationssäkerhet och medarbetarvarumärket (HAPPY-filosofin). Som Nordens största delägarledda branschaktör bygger H1 kundnära samarbeten med stort engagemang och kontinuitet i alla lägen. H1 är ISO 9001/14001/27001 certifierad och med enheter runt om i Norden erbjuds alla tjänster på samtliga nordiska språk dygnet runt, året om

Ida Bäckström

Presskontakt Marknads- och Kommunikationsansvarig +46 (0) 704 58 44 81

Outsourcad kundservice som skapar mervärde - för kund och slutkund.

H1 Communication levererar högkvalitativa outsourcingtjänster av kundservice, support och svarsservice på över 30 europeiska språk till företag i olika branscher.

Med sitt Nordiska perspektiv har H1 fem kontor placerade i Sverige och Norge, samt ett remote-team. I och med Responda Groups förvärv våren 2023 ingår H1 i en grupp med över 500 anställda som har 10 miljoner kundkontakter per år. Båda organisationerna lägger stor vikt i att leverera värdeskapande kundupplevelser där kund och slutkund alltid ligger i fokus.

På H1 Communication värderas personalen högt och kundresan ligger alltid i fokus – med en tro på att medarbetare som mår bra presterar bättre och skapar en hållbar organisation långsiktigt. Gemon flera ISO-certifieringar kan H1 säkerställa en högkvalitativ leverans på sina tjänster utefter ett standardiserat arbetssätt.

H1 Communication är en kvalitetscertifierad kundservice som skapar mervärde, för kund och slutkund – dygnet runt, året om.

H1
Öneslingan 7