Det är bättre att göra något, än ingenting alls…

- Jo, jag undrar varför vi har mängder av mat i butikerna, resturangerna, fiken och våra hem, på samma gång som flera miljontals människor svälter… – på samma planet!? Det måste ha blivit fel i logistiken…

Den senaste tiden har jag tänkt och känt att jag behöver göra något aktivt, för att vara en del av lösningen; på att miljarder människor inte har tillräckligt med mat.

http://www.hungerprojektet.se  är en stiftelse med projekt som stödjer och hjälper människor till självhjälp. Tycker att den verkar väldigt bra. Så om än så lite, ska jag nu börja stödja stiftelsen ekonomiskt varje månad, och ge dem gratis annonsering på http://www.hallbarlivsstil-webbmagasin.com/ Det känns bra att göra något aktivt. Då vet jag att jag är medskapare till en bättre värld… – Vad kan och vill du göra, för att vara medskapare till en bättre värld? Du gör säkert en hel del redan… Om du upplever att du vill göra mer, gör det! Om än så lite.

Drygt 960 miljoner människor lever i hunger från att de föds till sin ofta för tidiga död. Det är en sjundedel av världens befolkning. De flesta lever i Sydostasien och i Afrika söder om Sahara.

Människor går inte hungriga för att det råder brist på mat. Det produceras mer än tillräckligt med mat i världen för alla. Människor går hungriga för att de saknar möjligheter. Möjligheter att omsätta 16 timmars arbetsdag till pengar som räcker till deras basbehov. Hela 1,4 miljarder människor lever på mindre än 10 kronor om dagen. Pengar som ofta ska mätta en hel familj.

Källa: http://www.hungerprojektet.se/page.asp?id=19

Det är bättre att göra något, än ingenting alls…

/Camilla

• Jordbruk, lantbruk, fiske