Gå direkt till innehåll

Pressmeddelande -

Habo Gruppen lanserar nya hussiffror – serierna Century, Work och Home kompletterar sortimentet

Sätt stilen på hemmet redan på utsidan och välkomna besökare på ett personligt och uttrycksfullt sätt.

Nu utökar och kompletterar Habo Gruppen befintligt sortiment av hussiffror med ytterligare tre serier. De har alla olika formspråk och uttryck för att passa bra in på olika typer av hus. De tre serierna heter; Century, Work och Home. Alla serierna sätter stilen redan på hemmets utsida och välkomnar besökare på ett personligt och uttrycksfullt sätt. I de tre serierna finns siffrorna 0-9 och bokstäverna A-D.

Century – hussiffror i sekelskiftesstil

De nya hussiffrorna Century har ett mjukt formspråk, med inspiration från stilen runt sekelskiftet och ger lantliga hus i sekelskiftesstil en modern touch.

Century finns i två olika kulörer; svart och mässing, och materialet är rostfritt stål. Storleken varierar mellan 112-153 mm och när siffrorna kombineras får huset ett levande intryck.

Work – hussiffror med inspiration från industrin

Work ger huset en rå känsla med modern touch och tar för sig på ett kaxigt sätt. Ett hus i industriell stil får förstärkt uttryck med Work.

Work är 180 mm hög, och materialet är svartlackerat rostfritt stål.

”Med inspiration från det industriella samhället som spirade i början av 1900-talet har vi utvecklat hussiffrorna Work”, säger Tobias Avaheden, Produktchef på Habo Gruppen.

Home – hussiffror i nutida skandinavisk stil

Raka, distinkta linjer kännetecknar hussiffrorna Home. De är designade för att harmoniera med hus i nutida skandinavisk stil.

Home är den största och tydligaste siffran av nyheterna, 210 mm hög, och den finns i två olika kulörer; svart och rostfritt; materialet är rostfritt stål.

Hussiffrorna säljs via den traditionella järn- och bygghandeln från och med april 2023.