Gå direkt till innehåll

Nyhet -

Montering av prefabricerade betongväggar? Då kan vår HALFEN TWS sexkantiga plattankare vara en lösning. De används för förankring av temporära stämp vid montage av väggar och är speciellt utvecklade för skalvägg och förankrar temporära laster som vindlaster.

FÖRDELAR
- Kapaciteterna är verifierade och certifierade av CERIB (forskningscentrum för betongindustrin)
- Kapaciteter för betong med hållfasthetsklass C20/25 och C30/37
- Speciellt utvecklat för skalväggar med tjocklek 50-55 mm
- Ankarets utformning, med den ökade diametern vid öppningen, förenklar installationen av montageskruven
- Friktionssvetsade stålkomponenter säkerställer hållbarhet
- Nyhet! Magnetiska plattor för robotautomatiserad formsättning finns som alternativ
- Tre alternativ för kombinering av olika magnetplattor med samma hylstyp

Joakim Angervall

Imagine.Model.Make

Leviat etablerades i november 2020 och är det nya varumärket för samtliga CRH:s byggtillbehörsföretag. Det betyder att Halfen har övergått till att vara ett produktvarumärke i Leviats omfattande produktportfölj.
Under varumärket Leviat samlas ledande branschnamn som Ancon, Plaka och Halfen i en global verksamhet och skapar tillsammans ett världsledande företag inom bl a följande områden:

• Förankringssystem
• Armeringssystem
• Montagesystem
• Fasadinfästning
• Transportankarsystem
• Dragstångsystem

På Leviat erbjuder vi våra kunder högkvalitativa produkter och tillhandahåller tekniska lösningar för applikationer inom bygg- och industriprojekt. Arkitekter och ingenjörer utnyttjar våra produkter och vår tekniska programvara i sina projekt. Byggföretag, elementfabriker och distributörer/återförsäljare använder vårt breda produktsortiment i husbyggnation och alla typer av anläggningsprojekt. Med lång erfarenhet och gedigen branschkunskap erbjuder vi professionell rådgivning och teknisk support till föreskrivare och tillverkare. Vår roll är att lyssna, assistera och snabbt vara startberedda genom våra kunders byggprocesser - från planeringsstadiet ända fram till färdig konstruktion. Att vi dessutom kan erbjuda genomtänkt logistik och stor leveranspotential ger oss extra försprång i vår service.

I Sverige är Leviat en ledande leverantör till bygg- och betongelementindustrin med huduvkontor och lager i Göteborg.

Leviat AB
Vädursgatan 5