HIT – värden för stegljudsdämpning

HIT – värden för stegljudsdämpning

Du kan alltid lita på HIT – Nu med uppdaterade värden för stegljudsdämpning.

HALFEN HIT balkonginfästning är en värmeisolerande balkonginfästning för balkonger och loftgångar. Den har högsta brandskyddsklass REI120 som standard och fungerar även som stegljudsdämpning.

HALFEN HIT balkonginfästning har testats enligt det nya europeiska bedömningsdokumentet, EAD* 050001-01-0301

Detta medför att det finns värden för viktad stegljudsdämpning, ΔLw, för alla typer av balkonginfästningar.

Mer information samt värdena för stegljudsdämpning finns i broschyren "HALFEN HIT Iso-Elements - Impact sound insulation values". Om du har några frågor, kontakta gärna vår tekniska avdelning.

•EAD är en teknisk specifikation utvecklad av European Organisation for Technical Assessment (EOTA) som grund för europeiska tekniska bedömningar (ETA).

Författaren genererade texten delvis med AI och har reviderat och redigerat innehållet.

Ämnen

Leviat etablerades i november 2020 och är det nya varumärket för samtliga CRH:s byggtillbehörsföretag. Det betyder att Halfen har övergått till att vara ett produktvarumärke i Leviats omfattande produktportfölj. Under varumärket Leviat samlas ledande branschnamn som  Ancon, Plaka och Halfen i en global verksamhet och skapar tillsammans ett världsledande företag inom konstruktionstillbehör.

Leviat har drygt 3000 anställda på 60 platser världen över. Som en stark global verksamhet kan Leviat erbjuda våra kunder ännu mer omfattande teknisk expertis och resurser samt en större och smidigare försörjningskedja tillsammans med bättre och snabbare innovation.

För mer information, inklusive hela sortimentet av produktmärken och internationella kontaktuppgifter, besök Leviat.com.

Joakim Angervall

Imagine.Model.Make

Leviat etablerades i november 2020 och är det nya varumärket för samtliga CRH:s byggtillbehörsföretag. Det betyder att Halfen har övergått till att vara ett produktvarumärke i Leviats omfattande produktportfölj.
Under varumärket Leviat samlas ledande branschnamn som Ancon, Plaka och Halfen i en global verksamhet och skapar tillsammans ett världsledande företag inom bl a följande områden:

• Förankringssystem
• Armeringssystem
• Montagesystem
• Fasadinfästning
• Transportankarsystem
• Dragstångsystem

På Leviat erbjuder vi våra kunder högkvalitativa produkter och tillhandahåller tekniska lösningar för applikationer inom bygg- och industriprojekt. Arkitekter och ingenjörer utnyttjar våra produkter och vår tekniska programvara i sina projekt. Byggföretag, elementfabriker och distributörer/återförsäljare använder vårt breda produktsortiment i husbyggnation och alla typer av anläggningsprojekt. Med lång erfarenhet och gedigen branschkunskap erbjuder vi professionell rådgivning och teknisk support till föreskrivare och tillverkare. Vår roll är att lyssna, assistera och snabbt vara startberedda genom våra kunders byggprocesser - från planeringsstadiet ända fram till färdig konstruktion. Att vi dessutom kan erbjuda genomtänkt logistik och stor leveranspotential ger oss extra försprång i vår service.

I Sverige är Leviat en ledande leverantör till bygg- och betongelementindustrin med huduvkontor och lager i Göteborg.

Leviat AB
Vädursgatan 5