Internationell tillväxt : Sage Holdings blir ny ägare

Hallvarsson & Halvarsson (H&H), en av Nordens främsta rådgivare inom företagskommunikation, förvärvas av Sage Holdings, en transatlantisk grupp av företag inom finansiell kommunikation och stakeholder management.

"Tillsammans med Sage får vi internationell tillväxtkraft och blir en ännu starkare partner för våra kunder inom viktiga globala expansionsområden som transaktioner, aktieägarservice, Investor Relations och webbkommunikation", kommenterar Anders Halvarsson, styrelseordförande i H&H.

H&H har sedan starten 1995 vuxit snabbare än marknad och konkurrenter och har idag drygt 100 medarbetare. Med en stark bas i en nordiskt ledande kompetens inom finansiell kommunikation, medierelationer och webbtjänster har verksamheten successivt byggts ut till ett komplett erbjudande inom företagskommunikation.

I en alltmer globaliserad värld måste växande företag satsa mer resurser på professionell kommunikation med alla sina intressenter och stärka sina varumärken i internationell miljö. Med ett ägande i Sage och platser i den exekutiva ledningen ska H&H:s medarbetare delta i uppbyggnaden av en betydande internationell grupp av företag med fokus på finansiell kommunikation. H&H får ett särskilt ansvar för det globala webberbjudandet och Nordeuropa. I gruppen finns redan en av USA:s främsta konsultföretag inom proxyrådgivning, D.F. King, och Europas snabbast växande rådgivare inom finansiell kommunikation, M:Communications. Tillväxtstrategin omfattar ytterligare förvärv på båda sidor om Atlanten samt i Asien.

Dr Oliver Niedermaier, VD och koncernchef i Sage, kommenterar:

Vi är mycket glada att hälsa H&H välkomna i Sage-familjen. H&H är en företagssuccé med hög tillväxt och en imponerande kundlista. Med kärnkompetensen inom strategisk och finansiell kommunikation, stärkt av ett sofistikerat, komplett och internationellt framgångsrikt webberbjudande, sammanfaller H&H:s affärsmodell väl med Sages ambitioner. H&H är därmed ett logiskt förvärv. Vårt affärskoncept har tagits emot väl av kunder och potentiella partners och det finns goda tillväxtsynergier med D.F. King och M:Communications.

Martin Petersson, VD i H&H, kommenterar:

Efter 13 år av snabb tillväxt i Sverige har våra tillväxtstrategier alltmer pekat i internationell riktning. Vi har lärt känna D.F. King och M:Communications som mycket professionella organisationer. Att få delta som en partner i Sages internationella företagsbygge kommer att utveckla vårt erbjudande till våra kunder och ge våra medarbetare spännande utmaningar. Kombinationen av mer resurser och ett helhjärtat engagemang från ledningen och våra konsulter borgar för att vi fortsätter stärka vår svenska och nordiska bas.

För ytterligare information:

Martin Petersson, VD H&H, 0709-71 12 91

Anders Halvarsson, Styrelseordförande H&H, 0709-71 12 50

Dr. Oliver Niedermaier, VD och koncernchef Sage Holdings, +1212493 6954

Hallvarsson & Halvarsson (www.halvarsson.se) stödjer företag och organisationer att skapa värden genom att utveckla kommunikationstjänster som bygger insikt och tillit. H&Hs över 100 medarbetare arbetar med strategisk kommunikationsrådgivning och totalproduktioner för både tryck och webb - exempelvis årsredovisningar och företagswebbplatser. Vi har lång erfarenhet inom områden som finansiell kommunikation, medierådgivning, krishantering, investerarrelationer, webbrådgivning, CSR samt Public Affairs.

Sage Holdings LLC (www.sageholdings.com ) är en ledande transatlantisk aktör inom finansiell kommunikation och stakeholder management. Sage Holdings bildades 2007 och finansieras av riskkapitalbolaget Riverside (www.riversidecompany.com). Bland Sageföretagen finns den ledande proxyrådgivaren D.F. King (www.dfking.com) och Europas snabbast växande konsultföretag inom finansiell kommunikation, M:Communications (www.mcomgroup.com). Sage Holdings har över 900 anställda med kontor i New York, London, Dubai, München och nu Stockholm.