​Snacka i eget bo! Talkshow med Staffan Bengtsson och gäster 4/3

För närvarande visas utställningen 12 gökungar. Ingen dussinsamling som Staffan Bengtson har producerat i samarbete med samlare runt om i Sverige. Den 4 mars ges en talkshow med Staffan och salongsgästerna, Martina Bonnier, chefredaktör och modechef på Damernas Värld och Lotta Kühlhorn, grafisk formgivare, illustratör och författare.

Vad rör sig i huvudet på en samlare? När tar samlingen över och finns det något sådant som en komplett samling?

När och var
onsdag 4/3 kl 17.30 med Martina Bonnier och Lotta Kühlhorn
i Stora salongen i Hallwylska museet Hamngatan 4
Entré 150 kr

Staffan Bengtsson, som ställer ut ett antal stolar, är känd som författare, TV-producent och programledare, från bl.a. Bästa formen och K-märkt på SVT, och för närvarande chefredaktör för Magasinet Bruno. Han har även erfarenhet som utställningskommissarie från utställningen IKEA på Liljevalchs konsthall år 2009. Sommaren 2013 gjorde han den uppmärksammade designutställningen ETT TVÅ TRÄ på Artipelag.

Martina Bonnier,chefredaktör och modechef för Damernas värld och DV mode ställer ut väskor och skor i Damernas salong.  Författare till böcker som Fashionista (2008) och Obsession (2011), passionerade böcker om pret-a-porter, haute couture och allt annat som rör modevärlden. Vinterns bok Martinas modevärld är ett slags resa genom hennes egen garderob. Dit hör stövlar.

Lotta Kühlhorn är grafisk formgivare, illustratör och författare visar framförallt klänningar från 50, 60-tal i vapenrummet. Lotta  har arbetat med alla. Coop. IKEA. Dramaten. NK. Tidningen VI. Systembolaget. Albert Bonniers Förlag. Och några hundra till. Hennes grafiska särmärke är elementärt: färg och form. Inte sällan med ett öga i backspegeln, gärna åt 1960-talets mönsterrika ideal

• hallwylskamuseet
  • staffanbengtsson