Hallwylska museet har Stockholms bästa museipersonal – i år igen!

Bland alla museer i Stockholm har Hallwylska museet den bästa och mest omtyckta personalen. Det konstaterades på onsdagskvällen då företaget Evimetrix delade ut förstapriset till Hallwylska museet. Att få pris för bästa personal är en sammanvägning av ett trevligt och professionellt bemötande och nivån på kunnande.

-Hallwylska museet har nu figurerat som pristagare i sju år, de flesta gångerna som vinnare av första pris i kategorin bästa personalen. Vi är hedrade och glada över att det syns att vi arbetar medvetet och strategiskt med vårt bemötande och pedagogik och är dedikerade att möta vår publik på bästa sätt - det är vår huvuduppgift, säger Heli Haapasalo, museichef på Hallwylska museet.

Utmärkelsen baseras på en undersökning genomförd bland allmänheten i Storstockholm, där fler än 1 800 respondenter har uttalat sig om 35 museum i olika kategorier.

Hallwylska museet är ett välbesökt miljömuseum på Hamngatan 4 i Stockholm där besökarna får uppleva det palats som makarna von Hallwyl en gång byggde och inredde. Förutom visningar av de många rummen och salarna, föremål och samlingar, erbjuder Hallwylska museet också populära dramavisningar för både barn och vuxna, tillfälliga utställningar, en egen podd och ett brett program med bla tesalonger och föredrag. Den 27 mars öppnas utställningen Mot kontinenten – på resa i första klass.