Anna Lindblom kommer hem till Hammarby

Anna Lindblom, 23 år, har fem års allsvensk rutin där det senaste året 2012 tillbringades i Djurgården. Men det är på Söder som Anna är hemma.

-   Jag är en södertjej med ett grönvitt hjärta och Kanalplan känns som ett andra hem, berättar Anna Lindblom. Det känns som att komma hem igen. Jag trivs bäst på Söder och i Hammarby!

Anna är en tuff försvarsspelare med landslagserfarenhet, framför allt från U23, men också 1 a-landskamp.

-   Jag vill hitta glädjen, då presterar jag som bäst, berättar Anna om sina personliga mål. Jag ska ha en hög lägsta nivå och göra allt för att laget ska prestera bra tillsammans under säsongen. Jag tror att Hammarby har en bra chans nästa år om vi får ihop en bra blandning av några rutinerade spelare och unga, lovande talanger.

Anna Lindblom ser också fram mot den nya Elitettan.

-   Jag tror att det kommer att bli en riktigt bra serie, med tuffa, jämna matcher. Sen är det alltid kul att det är många Stockholmslag och många heta darbyn.

Hammarbys huvudtränare Pär Lagerström är nöjd med det första nyförvärvet med allsvensk erfarenhet.

-   Anna är tuff, teknisk, brytningssäker och en riktig vinnarskalle, säger Pär Lagerström. Det är intressant att till och med Djurgården beskrivit henne som söderböna på sin hemsida för det stämmer verkligen och det känns verkligen bra att få tillbaka henne till Söder.

• elitettan 2013

Hammarby IF Damfotbollförening är en ideell förening som startade sin verksamhet 1970. Visionen för
föreningen är bredd och elit i samverkan. Det lever föreningen upp till genom sitt A-lag som spelar i
Elitettan 2013, talanglaget Bajen DFF i Division 3 Östra Svealand 2013 och Utvecklingslaget som deltar i Svenska Spels F19 liga. Föreningens ungdomsverksamhet sträcker från flickor födda 2006 upp till flickor födda 1997. Idag har föreningen ca 22 ungdomslag som deltar i St Erikscupen.