Hammarby Damfotboll värvar Maja Norrhamn

Hammarby Damfotboll fortsätter att bygga A-laget inför 2016 och presenterar nu sitt första nyförvärv från Kristianstads DFF - Maja Norrhamn.

Maja Norrhamn, född 1996, har varit en del av den mycket framgångrika landslagstruppen som bland annat vann EM-guld.

– Hammarby är ett lag som har gjort många bra matcher i damallsvenskan och som är väl värda att komma tillbaka dit igen, säger Maja Norrhamn. Jag vill göra allt jag kan för lagets bästa och har blivit inspirerad av att vara en del i den resan.

Maja Norrhamn flyttar upp till Stockholm i januari 2016.

– Jag upplever Maja som vädligt målmedveten när det handlar om sin fotbollssatsning och hennes driv att alltid utvecklas och tävla mot de bästa, säger Pär Lagerström, sportchef i Hammarby Damfotboll. Det passar perfekt ihop med vår syn på fotboll. Maja är en löpstark spelare med god teknik och hög spelförståelse och jag är övertygad om att hon kommer få en viktig roll i jakten mot att återta platsen i allsvenskan.

För ytterligare information kontakta:Pär Lagerström, sportchef 0706-426565par.lagerstrom@hammarbydamfotboll.se

• damallsvenskan
  • hammarby damfotboll
  • hifdam
  • hammarby
  • maja norrhamn
  • kristianstad
  • damfotboll

Hammarby IF Damfotbollförening är en ideell förening som startade sin verksamhet 1970. Visionen för föreningen är bredd och elit i samverkan. Det lever föreningen upp till genom sitt A-lag som spelar i Damallsvenskan 2015, talanglaget Bajen DFF i division 2 Östra Svealand samt Utvecklingslaget som deltar i Svenska Spels F19 liga. Föreningens ungdomsverksamhet har ca 22 ungdomslag som deltar i St Erikscupen.