Hammarviken förvärvar Fruktbudet!

Hammarviken förvärvar Fruktbudet!

Hammarviken Företagsutveckling AB förvärvar 100% av aktierna i Fruktbudet i Norden AB, som fram till idag har ägts av Mathem i Sverige AB. Tillsammans med Hammarviken siktar Fruktbudet på att sätta nya strategier för att kunna expandera bolaget.

Fruktbudet startades som ett litet service- och hälsoföretag 1986. Ledstjärnan var då, precis som nu, att leverera högklassig frukt och andra trivselprodukter till arbetsplatser runtom i Sverige. På sina anläggningar i Stockholm, Göteborg och Malmö har bolaget idag ca 80 anställda. Varje vecka levererar Fruktbudet 120 ton kvalitetsfrukt till 2000 kunder.

”Investeringen i Fruktbudet är mycket spännande och går helt i linje med Hammarvikens nya investeringsstrategi. Hammarviken ser stor utvecklingspotential i bolaget och vi är övertygade om att företag i Sverige än mer kommer att fokusera på att skapa trivsel och en god arbetsmiljö för sina anställda. Vi ser fram emot att fortsatt driva Fruktbudet framåt tillsammans med ledningen i bolaget.” säger Sofia Regestad, CEO på Hammarviken.

”Detta är ett naturligt steg för både Fruktbudet och Mathem i våra respektive utvecklingsresor. Hammarviken är en familjeägd, mycket driven och engagerad ägare som ser fram emot att utveckla Fruktbudet till sin fulla potential. Det ska bli mycket spännande att följa Fruktbudets framtid och jag önskar både Hammarviken och Fruktbudet varmt lycka till.” säger Johan Lagercrantz, CEO på Mathem.

Hammarviken tillträder som ny ägare till Fruktbudet idag, den 1 december 2022 och de strategiska planerna för bolaget är redan i gång. Tillsammans med befintlig organisation i Fruktbudet kommer man nu närmast att ta fram en ny affärsplan för de kommande åren.