Hand in Hand får 245 786 kr från GoodCause

Jag är mycket glad och stolt över att idag förmedla ytterligare 245 786 kr till Hand in Hand. Arbetet med att stärka kvinnors möjligheter att genom utbildning och företagande försörja sin familj är ofta en avgörande faktor för många familjers överlevnad och välfärd. Därför känns det fantastiskt att vi via vår företagsmodell kan stödja detta arbete, kommenterade Marie Dahllöf, VD GodEl.

Vi är väldigt tacksamma och stolta över det fina samarbetet med Stiftelsen GoodCause. Årets bidrag kommer att bli en viktig del i vårt arbete med fattigdomsbekämpning genom företagande och entreprenörskap, sa Charlotte Bohman, Generalsekreterare Hand in Hand Sweden.

• Vuxenutbildning

• samarbete & partnerskap

Hand i Hand bekämpar extrem fattigdom genom utbildning och företagande. Vår vision är att skapa 10 miljoner jobb och på så sätt medverka till att utrota världsfattigdomen. Vår affärsmodell är effektiv och framgångsrik - totalt har över 850 000 kvinnor deltagit i självhjälpsgrupperna i Indien, Afrika och Afghanistan vilket har resulterat i fler än 850 000 företag och att över 1,3 miljoner jobb har skapats. Detta innebär att fler än 5 000 000 människor fått bättre livsvillkor.