Sustainable Business Day 2015

Den 3 mars i år anordnar Miljöaktuellt ”Sustainable Business Day” – en konferens med syfte att lyfta hållbara affärsmetoder.

Under dagen kommer företagsledare och hållbarhetsexperter att vara på plats för att tala om strategiska åtgärder som krävs av affärsvärlden för att övervinna globala hållbarhetsutmaningar. En av talarna som kommer att delta är Hand in Hands generalsekreterare Charlotte Bohman – hon kommer att diskutera hur vi, genom gemensamt arbete, kan utrota världsfattigdomen. Se session 4 (open up for collaboration and engagement) i schemat under ”working together to eridicate poverty for the bottom billion” för mer information kring detta. Hand in Hand kommer dessutom att finnas på plats med en mindre utställning under hela dagen.

Konferensen startar klockan 09.00 och kommer att äga rum på Stockholm Waterfront Congress Centre.

Klicka här för att läsa mer om Sustainable Business Day eller för att anmäla er till dagen – vi ses!

Hand in Hand bekämpar extrem fattigdom genom utbildning och företagande. Vår vision är att skapa 10 miljoner jobb och på så sätt medverka till att utrota världsfattigdomen. Vår affärsmodell är effektiv och framgångsrik - totalt har över 1,2 miljoner kvinnor deltagit i självhjälpsgrupperna i Indien, Afrika och Afghanistan vilket har resulterat i fler än 1,2 miljoner företag och att över 1,7 miljoner jobb har skapats. Detta innebär att fler än 8 000 000 människor fått bättre livsvillkor.