Tävla och vinn träningsresa till Kenya med Mustafa Mohamed och Charlotte Karlsson

Fattigdomsbekämpning och löpning möts i kampanjen Run for Change under ASICS Stockholm Marathon 2020. Idén med projektet är att kraftsamla för ett byprojekt i Iten Kenya genom att deltagare skänker 150 kronor och samtidigt ges möjligheten att vinna en träningsresa dit. Med på resan är Run for Change-ambassadörerna Mustafa Mohamed, Charlotte Karlsson och Urban Tribes.

Run for Change är ett samarbete mellan Urban Tribes och den ideella organisationen Hand in Hand med syfte att visa hur flera små initiativ tillsammans kan bidra till en stor förändring. Genom att fler engagerar sig och skänker en summa om 150 kronor eller mer blir effekten stor och de som tävlar kan tillsammans hjälpa cirka 1 500 människor ur fattigdomens värsta gissel.

Genom att delta i Run for Change finns chansen att vinna en träniningsresa till Iten, med Mustafa Mohamed, Charlotte Karlsson och Urban Tribes. Under resan får vinnarna besöka byprojektet som Run for Change har resulterat i. Tävlande har också chans att vinna ett värdefullt träningstillfälle i Stockholm med Urban Tribes. För att visa sitt engagemang och deltagande får alla tävlande en Run for Change-”tatuering” att bära under ASICS Stockholm Marathon den 30 maj 2020.

Run for Change har en monter 28-30:e maj i expot, där tatueringen kommer att delas ut och det finns även möjlighet att tävla på plats. Vinnarna avslöjas dagarna efter ASICS Stockholm Marathon 2020 och kontaktas personligen via mail samt nämns på ASICS Stockholm Marathon, Urban Tribes och Hand in Hands hemsida.

För träningsresan koras två vinnare och för träningstillfället i Stockholm koras 10 vinnare. Resan till Kenya genomförs under våren 2021.

För att delta i tävlingen: http://bit.ly/runforchange2020

För att ta del av löpande information och uppdateringar: Följ @handinhandsweden och hastaggen #IRUNFORCHANGE2020 på Instagram och prenumerera på ASICS Stockholm Marathons nyhetsbrev

Hand in Hand, Lena Telander, lena.telander@handinhandsweden.se, 073-938 37 86
Urban Tribes, Rubin McRae, rubin@urbantribes.se, 076-634 60 71